User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Feedback - tredjepartslicensen för Drakar och Demoner

Thu 16 Feb 2023, 15:53

Hej!

I denna tråd kan du rapportera fel och skicka din feedback på den föreslagna tredjepartslicensen för nya Drakar och Demoner. Du hittar licenstexten här - den är på engelska, men den svenska licensen kommer att vara en direkt översättning. Notera att licensen inte ännu kan användas för att publicera något - detta är bara ett diskussionsunderlag.
Rapportera gärna din feedback senast 28 februari.

Tack!
Fria Ligan
 
HerrBlixt
Posts: 65
Joined: Wed 31 Aug 2022, 07:38

Re: Feedback - tredjepartslicensen för Drakar och Demoner

Thu 16 Feb 2023, 20:14

Tycker licensen ser bra ut! Skummade snabbt och kanske missade något men:

Hur ser det ut med att översätta tredjepartsmaterial som är skrivet på engelska till svenska? Kan man få till så att Fria Ligan får rätt att göra det om inget intresse finns hos tredje part? Intäktsdelning i sådana fall lämnar jag till Er ;)

Misc.
När jag läser licensen så kommer jag osökt att tänka på den potentiella mängd internationellt material som komma skall. Jag tror det skulle vara bra (om det inte redan finns) med översättning/ordlista av nomenklatur/terminologi (t.ex. namn på färdigheter) då flertalet kommer skaffa den svenska utgåvan av spelet men kommer vilja använda moduler skrivna på engelska.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Feedback - tredjepartslicensen för Drakar och Demoner

Fri 17 Feb 2023, 11:16

Tycker licensen ser bra ut! Skummade snabbt och kanske missade något men:

Hur ser det ut med att översätta tredjepartsmaterial som är skrivet på engelska till svenska? Kan man få till så att Fria Ligan får rätt att göra det om inget intresse finns hos tredje part? Intäktsdelning i sådana fall lämnar jag till Er ;)

Misc.
När jag läser licensen så kommer jag osökt att tänka på den potentiella mängd internationellt material som komma skall. Jag tror det skulle vara bra (om det inte redan finns) med översättning/ordlista av nomenklatur/terminologi (t.ex. namn på färdigheter) då flertalet kommer skaffa den svenska utgåvan av spelet men kommer vilja använda moduler skrivna på engelska.
Översättningslista är ingen dum idé. Vi kommer nog inte själva att översätta engelskt tredjepartsmaterial till svenska, men inget hindrar ju att andra gör det. :)
Fria Ligan
 
HerrBlixt
Posts: 65
Joined: Wed 31 Aug 2022, 07:38

Re: Feedback - tredjepartslicensen för Drakar och Demoner

Fri 17 Feb 2023, 23:12

Vet inte ifall detta hör hemma i licensen (eller om jag missade det när jag skummade igenom) men:

Ni kanske vill förbehålla er rätten att utföra granskning/’vetting’ av tredjepartsmaterial innan det publiceras?
 
HerrBlixt
Posts: 65
Joined: Wed 31 Aug 2022, 07:38

Re: Feedback - tredjepartslicensen för Drakar och Demoner

Sun 19 Feb 2023, 10:08

Tycker licensen ser bra ut! Skummade snabbt och kanske missade något men:

Hur ser det ut med att översätta tredjepartsmaterial som är skrivet på engelska till svenska? Kan man få till så att Fria Ligan får rätt att göra det om inget intresse finns hos tredje part? Intäktsdelning i sådana fall lämnar jag till Er ;)

Misc.
När jag läser licensen så kommer jag osökt att tänka på den potentiella mängd internationellt material som komma skall. Jag tror det skulle vara bra (om det inte redan finns) med översättning/ordlista av nomenklatur/terminologi (t.ex. namn på färdigheter) då flertalet kommer skaffa den svenska utgåvan av spelet men kommer vilja använda moduler skrivna på engelska.
Översättningslista är ingen dum idé. Vi kommer nog inte själva att översätta engelskt tredjepartsmaterial till svenska, men inget hindrar ju att andra gör det. :)
Vet inte ifall jag vågar med en indemnity-klausul ;)
 
Bonzzo15
Posts: 104
Joined: Wed 17 Jun 2020, 13:39

Re: Feedback - tredjepartslicensen för Drakar och Demoner

Thu 23 Mar 2023, 11:21

Helt vilse i lagligt prat så frågar istället, kommer denna tredjepartslicens involvera mallar för att skapa egna yrken och äventyr såsom Väsen hade?
 
Gaspard
Posts: 1
Joined: Sun 04 Jun 2023, 23:02

Re: Feedback - tredjepartslicensen för Drakar och Demoner

Wed 27 Sep 2023, 12:32

Jag har också lite funderingar på mallarna för tredjeparts-skapande, finns det någon tidsplan för när dessa rullas ut?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests