User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Beta v3 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 15 Dimön

Fri 17 Feb 2023, 17:09

Hej!

Använd denna tråd till att posta feedback och rapportera fel i Kapitel 15 av den nya Beta-PDF:en av Äventyrsboken till nya Drakar och Demoner (daterad 17 februari). Kom ihåg:
  • Innan du postar om ett fel, kolla att det inte redan har rapporterats av någon annan.
  • Spamma inte trådarna. En god princip är att inte posta igen i samma tråd förrän någon annan har postat emellan. Vill du tillägga något kan du i stället redigera ett tidigare inlägg.
  • Om du redan har postat feedback om något i tidigare Beta-PDF:en och det inte har ändrats i den nya så beror det inte på vi har missat det, utan att vi har gjort en annan bedömning. (Rena korrfel är förstås en annan sak.)
Lämna din feedback senast 28 februari.
Tack!
Fria Ligan
 
Pelhle
Posts: 145
Joined: Fri 06 Feb 2015, 14:00

Re: Beta v3 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 15 Dimön

Mon 20 Feb 2023, 21:10

Illustrationen på s 108 för Odöda vakter är samma illustration som används för skelett i Regelbokens bestiarium (s 95).

Känns lite "fattigt" att återanvända illustrationer på två ställen.
 
BernhardEriksson
Posts: 17
Joined: Mon 23 Jan 2023, 23:19

Re: Beta v3 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 15 Dimön

Mon 20 Feb 2023, 22:28

Illustrationen på s 108 för Odöda vakter är samma illustration som används för skelett i Regelbokens bestiarium (s 95).

Känns lite "fattigt" att återanvända illustrationer på två ställen.
Det görs ju på fler ställen, ex. så är ju illustrationen för Azrahel Koth med på både sidan 115 och sidan 6. Eller jätten i Suckarnas Torn och Bestiariumet. Jag delar inte din åsikt av att det behövs fler illustrationer för samma typ av varelse.
 
Pelhle
Posts: 145
Joined: Fri 06 Feb 2015, 14:00

Re: Beta v3 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 15 Dimön

Tue 21 Feb 2023, 10:56

Sid 117: Förmodligen har de fått en status som lokala hjältar och börjar uppsökas av folk från när och fjärran som behöver med olika typer av problem.

Antar ni vill ha ordet 'hjälp' mellan de fetlagda orden ovan?
 
Pelhle
Posts: 145
Joined: Fri 06 Feb 2015, 14:00

Re: Beta v3 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 15 Dimön

Tue 21 Feb 2023, 12:15

Illustrationen på s 108 för Odöda vakter är samma illustration som används för skelett i Regelbokens bestiarium (s 95).

Känns lite "fattigt" att återanvända illustrationer på två ställen.
Det görs ju på fler ställen, ex. så är ju illustrationen för Azrahel Koth med på både sidan 115 och sidan 6. Eller jätten i Suckarnas Torn och Bestiariumet. Jag delar inte din åsikt av att det behövs fler illustrationer för samma typ av varelse.
Ja det görs på flera ställen. Vi har helt enkelt olika åsikter, som nu lyfts fram och inte behöver diskuteras mer. Har inte sett återupprepande (förutom att omslag återkommer i inlagan) i alltför många produkter.
 
BernhardEriksson
Posts: 17
Joined: Mon 23 Jan 2023, 23:19

Re: Beta v3 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 15 Dimön

Tue 21 Feb 2023, 15:07

Illustrationen på s 108 för Odöda vakter är samma illustration som används för skelett i Regelbokens bestiarium (s 95).

Känns lite "fattigt" att återanvända illustrationer på två ställen.
Det görs ju på fler ställen, ex. så är ju illustrationen för Azrahel Koth med på både sidan 115 och sidan 6. Eller jätten i Suckarnas Torn och Bestiariumet. Jag delar inte din åsikt av att det behövs fler illustrationer för samma typ av varelse.
Ja det görs på flera ställen. Vi har helt enkelt olika åsikter, som nu lyfts fram och inte behöver diskuteras mer. Har inte sett återupprepande (förutom att omslag återkommer i inlagan) i alltför många produkter.
OT, men vill be om ursäkt. När jag läser om det jag skrev ovan tycker jag själv att det blev lite hårt. Du har naturligtvis rätt till din åsikt och jag ville inte heller börja en diskussion kring det hela.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests