Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Alderland?

Fri 23 Dec 2022, 11:03

Vad händer nu när Bestarnas bok och Blodslandet kommer. Det här är verkligen en av min favorit spel. Blir det Alderland och sen är det över i utgivningen? Är det Erik som skriver Alderland?
 
Lalipat
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: Alderland?

Fri 23 Dec 2022, 11:22

Jag har hört att det ska komma en expansion för landet österut. Jag vet inte vad som är uttalat och vad som är lin tolkning men har för mig att det ska bli något slags ögrupp som knyter ihop den övergripande metaplotten om människornas ursprung.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Alderland?

Fri 23 Dec 2022, 11:23

Erik Granström har redan börjat skriva på Alderland. Efter Alderland så är planen (som de sagt) att det kommer bli någonting österut. Någonting med båtar och öar då kan man tänka eftersom det är hav åt det hållet.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Magnus Seter
Posts: 103
Joined: Fri 23 Nov 2018, 12:58

Re: Alderland?

Thu 02 Feb 2023, 12:05

Erik Granström har redan börjat skriva på Alderland. Efter Alderland så är planen (som de sagt) att det kommer bli någonting österut. Någonting med båtar och öar då kan man tänka eftersom det är hav åt det hållet.

Jag såg på kartan i slutet av Blodslandet att det ligger nått som kallas Utöarna till öster i Ravland. Kanske det är de öarna som kommer att beskrivas?
 
Ezping Orm
Posts: 45
Joined: Thu 19 May 2011, 22:09

Re: Alderland?

Sat 04 Feb 2023, 13:04

Erik Granström har redan börjat skriva på Alderland. Efter Alderland så är planen (som de sagt) att det kommer bli någonting österut. Någonting med båtar och öar då kan man tänka eftersom det är hav åt det hållet.

Jag såg på kartan i slutet av Blodslandet att det ligger nått som kallas Utöarna till öster i Ravland. Kanske det är de öarna som kommer att beskrivas?

Oj, den kartan hade jag missat. Spännande att se att det finns ytterligare namngivna områden. Finns det mer info om Davura och Treuwen?
 
Magnus Seter
Posts: 103
Joined: Fri 23 Nov 2018, 12:58

Re: Alderland?

Sat 04 Feb 2023, 19:27

Oj, den kartan hade jag missat. Spännande att se att det finns ytterligare namngivna områden. Finns det mer info om Davura och Treuwen?

Inte vad jag hittat hittills. Och inget jag känner till. Om vi tänker att Alderland är nästa bok, och sen kanske Utöarna, så dröjer det nog innan vi får veta så mycket mer om de områdena.
 
Christian Gullfeldt
Posts: 44
Joined: Fri 16 Dec 2016, 16:58

Re: Alderland?

Sat 04 Mar 2023, 20:44

Kul att världen sakta men säkert växer. Spelet har mycket kvar att ge. Sedan utgivningen är vår spelgrupp fortfarande kvar i Ravland.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests