User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4895
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Regelboken - Kapitel 1 Introduktion

Thu 22 Dec 2022, 12:51

Hej!

Använd denna tråd till att posta feedback och rapportera fel i Kapitel 1 av version 2 Beta-PDF:en av Regelboken till nya Drakar och Demoner. Kom ihåg:
  • Innan du postar om ett fel, kolla att det inte redan har rapporterats av någon annan.
  • Om du redan har postat feedback om något i version 1 av Beta-PDF:en och det inte har ändrats i version 2 så beror det inte på vi har missat det, utan att vi har gjort en annan bedömning. (Rena korrfel är förstås en annan sak.)
Lämna din feedback senast 31 januari.
Tack!
Fria Ligan
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Regelboken - Kapitel 1 Introduktion

Fri 23 Dec 2022, 09:58

Sidan 1. Äventyrsnamnen. Framförallt äventyrsnamnet Bothild bryte. Har ni eller jag fel? Läs min kritik mot betydelsen av ordet "bryte" i inlägget nedan.
https://forum.frialigan.se/viewtopic.php?t=10096#p74778

Har även kritiserat äventyrsnamnen Templet Purpurbrand och Rovriddarna på Apelsborg.
https://forum.frialigan.se/viewtopic.php?t=10096#p74779

Hela den tråden innehåller kritik mot i stort sett alla äventyrsnamn men jag orkar inte tjata om dem igen (och ni orkar inte lyssna mer på mitt tjat om svengelska äventyrsnamn).
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Regelboken - Kapitel 1 Introduktion

Fri 30 Dec 2022, 20:40

Jag vet inte var jag ska posta den här synpunkten men i början av varje nytt kapitel i Äventyrsboken så finns det en "banner" i toppen av sidan. Jag tycker den är snygg och hade gärna sett att alla kapitel i regelboken hade haft den bannern i början av kapitlet istället för den smala bannern som ser "löjligt liten" ut i jämförelse. Jämför t ex sidan 9 i Beta-versionen av regelboken med sidan 3 i Äventyrsboken se ser nu vilka "banners" jag menar.
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Regelboken - Kapitel 1 Introduktion

Fri 27 Jan 2023, 02:59

På sidan 1 (SÄRSKILT TACK TILL) har ni glömt att tacka "alla som bidragit till tillkomsten av spelet genom att gräsrotsfinansiera och komma med synpunkter på spelet.".

Vilken miss, Ligan!
Last edited by Faråtzonen on Fri 27 Jan 2023, 10:20, edited 3 times in total.
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Regelboken - Kapitel 1 Introduktion

Fri 27 Jan 2023, 10:10

Borde inte tacken på sidan 1 i Regelboken delas upp så att ni tackar regelkonstruktörerna på sidan 1 i Regelboken äventyrskonstruktörerna på sidan 1 i Äventyrsboken? Huvudillustratör, grafisk formgivning, layout, korrektur mfl kan ni ha med på tacksidan i båda böckerna. Rubrikerna Kartor och Övriga skribenter (äventyrskonstruktörerna) på sidan 1 i Äventyrsboken. På så sätt skulle ni kunna ha större teckenstorlek på rubrikerna och namnen (samma storlek som ni har på rubrikerna inne i brödtexten i kapitlen).

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests