User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 5 Ridders rös

Thu 22 Dec 2022, 12:54

Hej!

Använd denna tråd till att posta feedback och rapportera fel i Kapitel 5 av version 2 Beta-PDF:en av Äventyrsboken till nya Drakar och Demoner. Kom ihåg:
  • Innan du postar om ett fel, kolla att det inte redan har rapporterats av någon annan.
Lämna din feedback senast 31 januari.
Tack!
Fria Ligan
 
sialivi
Posts: 55
Joined: Sat 11 May 2013, 19:29

Re: Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 5 Ridders rös

Sat 24 Dec 2022, 04:24

Sidan 34, ingen indikation på vilken tärning som ska slås på tabellen, varken i texten eller tabellens header. Troligen är avsikten att det är T12, men tabellen skiljer sig från alla övriga tabeller där 1-6 är "inget händer", medans den här tabellen istället har "inget händer" på "7+". Bör flyttas om så den följer samma standard som övriga händelse tabeller.
 
Sanne
Posts: 12
Joined: Tue 13 Sep 2022, 13:24

Re: Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 5 Ridders rös

Tue 27 Dec 2022, 01:46

Okej jag tror att det har blivit ett litet fel, eller så har jag missat någor, Riddarfrun blir till ett spöke om någon rör vid dörren eller stridshammaren, så l0ngt allt ok, men under främmande språk står det att för att uppfatta budskapet. Om rollpersonerna framhärdar i att ta svärdet eller öppna dörren förvrids hennes ansikte. och hon blir spöke, jag antar att svärd skall vara stridshammare
 
patrikp
Posts: 45
Joined: Thu 01 Sep 2022, 12:34

Re: Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 5 Ridders rös

Fri 06 Jan 2023, 14:20

Sidan 34, ingen indikation på vilken tärning som ska slås på tabellen, varken i texten eller tabellens header. Troligen är avsikten att det är T12, men tabellen skiljer sig från alla övriga tabeller där 1-6 är "inget händer", medans den här tabellen istället har "inget händer" på "7+". Bör flyttas om så den följer samma standard som övriga händelse tabeller.
Det står i rumsbeskrivningarna vilka tärningar som ska slås - det kan vara olika tärningsslag. Men jag håller med om att det borde stå i texten ovanför tabellen att man kan slå T12 för varje hel Kvart man tillbringar i ett rum.
 
BernhardEriksson
Posts: 17
Joined: Mon 23 Jan 2023, 23:19

Re: Beta v2 Feedback Drakar och Demoner Äventyrsboken - Kapitel 5 Ridders rös

Mon 23 Jan 2023, 23:23

Sidan 38, står att facklorna kan användas mot spöket. Det kanske bara är jag, men jag letade och läste därefter om allt i både Strid & Skada samt Utrustning i reglerna utan att se något. Kom sedan på att det kanske var bland Spelkorten, och där finns de med. Med tanke på att nybörjare styrs mot just detta äventyr som första kanske det kan vara bra med någon notering liknande: Facklorna kan användas som vapen mot spöket (se spelkort). Lite osäker på om det får plats dock eftersom det blir en till rad.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests