• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Arioch1973

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 2 Din rollperson

Thu 15 Dec 2022, 10:00

Jag vet inte om jag tillhör minoriteten, men jag tänker köra längre kampanjer - men är inte helt övertygad om att dessa regler är bra för det. Hur ser det ut för rollpersonerna i långa loppet? Hur står det till med dem efter 70+ spelmöten?

De flesta kanske mest planerar att köra enstaka äventyr och one-shots?
Jag håller med. Det ser mest ut som dessa regler är gjorda för korta äventyr och one-shots. Främst på grund av hur reglerna ser ut för att rollpersoner ska få dessa "hjälte förmågor". Hade helst sett att FL hållt sig till BRP standard när det gäller systemet, och låta färdigheter vara det som är viktigt.

Faråtzonen

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 2 Din rollperson

Fri 16 Dec 2022, 05:55

Jag vet inte om jag tillhör minoriteten, men jag tänker köra längre kampanjer - men är inte helt övertygad om att dessa regler är bra för det. Hur ser det ut för rollpersonerna i långa loppet? Hur står det till med dem efter 70+ spelmöten?

De flesta kanske mest planerar att köra enstaka äventyr och one-shots?
Jag håller med. Det ser mest ut som dessa regler är gjorda för korta äventyr och one-shots. Främst på grund av hur reglerna ser ut för att rollpersoner ska få dessa "hjälte förmågor". Hade helst sett att FL hållt sig till BRP standard när det gäller systemet, och låta färdigheter vara det som är viktigt.

Framförallt hade det varit bra om Fria Ligan hade förklarat i spelreglerna hur utvecklinen bör skilja sig åt mellan korta äventyr och kampanjspel. Vi har tidigare varit inne på att kvoten hjälteförmågor/spelmöten kanske bör vara olika i "långa kampanjer" jämfört med "korta kampanjer". Eller är nuvarande nivå (5 spelmöten) en bra kompromiss som Fria Ligan har kommit fram till?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10