Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Wed 30 Nov 2022, 23:24

Jag antar att detta är ett försök att vara rolig, men bara så att du vet uppfattar vi din ton som raljant, okonstruktiv och respektlös. Det minskar chansen att vi faktiskt tar till oss av din feedback överlag.

Du uppfattade mig rätt. Det var ett försök att vara rolig. Jag förstår nu att min humor inte uppskattades. Jag ber om ursäkt. Det var inte min mening att såra någon. Min poäng var att pauser stör inlevelsen och att det kan vara dåligt att uppmuntra till pauser.
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Thu 01 Dec 2022, 01:26

Sidan 6.

Hur detta går till kan du läsa allt om på sidan XX och framåt i boken Äventyr i denna box.

Sidnumret (XX) saknas men det har ni kanske koll på.
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Thu 01 Dec 2022, 01:33

Sidan 6. Eftersom ni tipsar om nätet (forumet på frigaligan.se och drakarochdemoner.se) så skulle ni under ROLLSPEL? VAD ÄR DET? kunna tipsa om en actual play på drakarochdemoner.se eller frialigan.se och lägga upp en video som visar när ni spelar Drakar och Demoner. Det tycker jag är bättre än ett traditionellt spelexempel.

För övrigt föredrar jag ordet "lådan" eller "spellådan" framför "boxen".
 
Mr Oldtimer
Posts: 391
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Thu 01 Dec 2022, 09:58

Det fanns ingen feedbacktråd för kortleken, varför jag bryter in här med info om den. De bak-/framsidor som nu presenterats är olika många med den sista baksidan märkt med "Skatter". Motsvarande kortframsida är inte med i leveransen.
 
Pelhle
Posts: 145
Joined: Fri 06 Feb 2015, 14:00

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Thu 01 Dec 2022, 10:14

Det fanns ingen feedbacktråd för kortleken, varför jag bryter in här med info om den. De bak-/framsidor som nu presenterats är olika många med den sista baksidan märkt med "Skatter". Motsvarande kortframsida är inte med i leveransen.

Det står i kickstarterns senaste update att det bl.a. kommer fler kort senare.

Note that the PDF package will later be expanded to include the Adventures book, more cards, maps and the standee figures.
 
Mr Oldtimer
Posts: 391
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Thu 01 Dec 2022, 10:20

Det fanns ingen feedbacktråd för kortleken, varför jag bryter in här med info om den. De bak-/framsidor som nu presenterats är olika många med den sista baksidan märkt med "Skatter". Motsvarande kortframsida är inte med i leveransen.

Det står i kickstarterns senaste update att det bl.a. kommer fler kort senare.

Note that the PDF package will later be expanded to include the Adventures book, more cards, maps and the standee figures.
Tack, det hade jag inte koll på.
Jag tar tillbaka allt och hävdar motsatsen... Vänligen fortsätt...
 
HenrikT
Posts: 51
Joined: Thu 01 Dec 2022, 10:11

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Thu 01 Dec 2022, 10:59

Då det nämns här för första gången; Viljepoäng borde heta Kraftpoäng, som är snyggare, och dessutom kopplar bakåt till gamla Drakar och Demoner (Kom igen, ge oss nostalgiker detta), nu känns det som en Svengelsk variant av Willpower. Kraftpoäng kan förkortas KRP för att slippa blandas ihop med Kroppspoäng.
 
User avatar
Obskyr
Posts: 12
Joined: Sat 26 Nov 2022, 18:21

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Thu 01 Dec 2022, 12:18

Då det nämns här för första gången; Viljepoäng borde heta Kraftpoäng, som är snyggare, och dessutom kopplar bakåt till gamla Drakar och Demoner (Kom igen, ge oss nostalgiker detta), nu känns det som en Svengelsk variant av Willpower. Kraftpoäng kan förkortas KRP för att slippa blandas ihop med Kroppspoäng.
Det var “kraftpoäng” från början – det byttes ut tack vare feedback i snabbstart-tråden, just för att det inte skulle blandas ihop med kraftpoäng! “KRP” är väl lite fult, kan man tycka.
 
Faråtzonen
Posts: 388
Joined: Tue 08 Mar 2016, 18:36

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Thu 01 Dec 2022, 15:19

Då det nämns här för första gången; Viljepoäng borde heta Kraftpoäng, som är snyggare, och dessutom kopplar bakåt till gamla Drakar och Demoner (Kom igen, ge oss nostalgiker detta), nu känns det som en Svengelsk variant av Willpower. Kraftpoäng kan förkortas KRP för att slippa blandas ihop med Kroppspoäng.
Det var “kraftpoäng” från början – det byttes ut tack vare feedback i snabbstart-tråden, just för att det inte skulle blandas ihop med kraftpoäng! “KRP” är väl lite fult, kan man tycka.

Det stämmer att Kraftpoäng var uppe till diskussion i feedbacken på snabbstartsreglerna. Någon föreslog Psykpoäng, Psyke eller PSY-poäng. Tror det är svårt att hitta något som gör alla nöjda. Tomas skrev något i trådstarten om att han ville att feedbacken skulle handla om annat än det som kommit fram i snabbstartsreglerna så vi får väl vänja oss vid Viljepoäng (VP). Jag tycker att det funkar.
 
Pelhle
Posts: 145
Joined: Fri 06 Feb 2015, 14:00

Re: Feedback Drakar och Demoner Regelboken Beta - Kapitel 1 Introduktion

Fri 02 Dec 2022, 22:45

I bland annat jakttabellen (vildkanin, s 103) återfinns tärningsslaget T3. De flesta här vet ju hur det slås, men för nybörjare är det nog bra att förklara detta på s 6 (Slå tärning). Kanske är det bara i jakttabellen T3 förekommer, och då det kanske vettigare att låta kaninen vara T4 ransoner.

Edit: hittade T3 på fler ställen.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests