User avatar
Hornblom
Topic Author
Posts: 19
Joined: Thu 22 Nov 2018, 13:26

Stjärna sökes

Mon 16 May 2022, 11:45

Jag letar efter ett avsnitt i någon av grundböckerna till Svavelvinter-rollspelet som nämner en specifik namngiven stjärna. Minns detta lite vagt men det kan vara i en stämningstext vid en mörk landskapsbild. Stjärnan kan ev. vara röd och illavarslande. Vore tacksam om någon mindes detta och kan bistå med sidnummer!
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Stjärna sökes

Mon 16 May 2022, 15:00

Minns dessvärre inte riktigt, men jag skrev heller inte så mycket av spelböckerna. Gjorde en sökning på ”stjärna” i förstaupplagans pdf, men fick inget napp.

Lycka till!

/Erik G
 
User avatar
Hornblom
Topic Author
Posts: 19
Joined: Thu 22 Nov 2018, 13:26

Re: Stjärna sökes

Mon 16 May 2022, 23:57

Tackar ödmjukast för att du tog dig tid att leta! Kanske har jag bara fått för mig detta. Eller om någon har varit framme med det höga språket... :)
 
Maekolv
Posts: 108
Joined: Mon 16 Apr 2012, 00:18

Re: Stjärna sökes

Thu 24 Nov 2022, 20:20

Den enda stjärnan jag kan komma på, apropå konfluxer och allt sånt, är den som nämns i de gamla spelmodulerna till Drakar och demoner. I Kristalltjuren slår "stjärnan" ner som en meteor och förstör Woddamiternas port i Kargomväggen och i Den femte konfluxen klarna himlen efter asteroidsvärmen – så att alla astrologer tydligt ser att konfluxen kommer att inträffa på Marjura. Men ändå... något är fel. De går tillbaka till sina stjärnkartor och kliar sig i huvudet.

Ja, och så den otroligt over-powerade silverstjärnan i Kmordadruiderna skattkammer så klart.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests