User avatar
Herr Omar
Topic Author
Posts: 17
Joined: Mon 19 Nov 2018, 14:32

Mutation Levitera

Mon 03 Oct 2022, 12:58

Hej!

Jag har valt att kombinera delar från Hindenburg med MÅ0. För det mesta har det inte varit några problem, men mutationen Levitera har gett mig lite huvudbry. Den är skapad för Hindenburgs regler med långa och korta handlingar samt stridshastighet för förflyttning mellan zoner (1 för en människa). Jag tänker mig att förflyttningen sker längs med marken och upplevs som att hoppa med låg gravitation, som på månen.

Reglerna till Hindenburg säger:
Du kan använda tankekraft till att lätta från marken och sväva kortare sträckor. Flygturen räknas som en kort handling. Om du lägger en KP kan du sväva en zon i stället för att springa. Om du lägger ytterligare KP ökar din Stridshastighet med ett under handlingen. Du kan aktivera denna förmåga två gånger i samma runda, om du använder båda dina handlingar till att flyga.

Min anpassning till MÅ0 lyder:
Du kan använda tankekraft för att lätta från marken och sväva kortare sträckor. Förflyttningen ersätter din manöver. Du kan:
• Sväva 20–30 meter. Kostar 1 MP. Du kan aktivera denna förmåga två gånger i samma runda, om du använder två manövrer till att flyga.
• Sväva från kort till armslängds avstånd och direkt SLÅSS. Kostar 1 MP. För 2 MP får du +2 i initiativ. (F)
• Sväva från armslängds till kort avstånd för att underlätta att FLY från en fiende. Kostar 1 MP. (F)

Är det någon annan som funderat på samma sak eller har någon kommentar?
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.
/Bilbo Baggins (The Lord of The Rings, Chapter 1. A Long-expected Party)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests