greger
Posts: 18
Joined: Wed 01 Jun 2022, 11:05

Re: Feedback Ridders rös

Fri 23 Sep 2022, 09:03

I familjens krypta:

« Ett tiotal enkla sten­sarko­fager», sen står det «Tre av de allt som allt sju sarkofagerna har öppnats»
På kartan är det tecknat inn 10.

I den engelske versionen står det « Seven simple sarcophagi of stone are lined up along the walls. »
 
Sunset Superman
Posts: 9
Joined: Sun 15 Dec 2019, 21:36

Re: Feedback Ridders rös

Fri 23 Sep 2022, 09:31

Dök upp något frågetecken till efter att ha spelat igenom Ridders Rös med min andra grupp.

Riddarfrun har skyddsvärde - i monsterrutan men i rumsbeskrivningen har hon en rustning med skyddsvärde 4. Antar att hon borde ha skyddsvärde 4 även i sin monsterruta?

Edit : Läste nog sektionen om Riddarfrun lite för snabbt. Verkar vara rätt att Riddarfrun har skyddsvärde 0
I rumsbeskrivningen står det att riddarfrun är iklädd den gyllene ringbrynjan som har skyddsvärde 4 men i "speldata" står det att riddarfrun har skydd 0. Lite motsägelsefullt...
 
ChrilleT
Posts: 145
Joined: Tue 04 Oct 2011, 20:04
Location: Karlskrona

Re: Feedback Ridders rös

Sat 24 Sep 2022, 06:39

Dök upp något frågetecken till efter att ha spelat igenom Ridders Rös med min andra grupp.

Riddarfrun har skyddsvärde - i monsterrutan men i rumsbeskrivningen har hon en rustning med skyddsvärde 4. Antar att hon borde ha skyddsvärde 4 även i sin monsterruta?

Edit : Läste nog sektionen om Riddarfrun lite för snabbt. Verkar vara rätt att Riddarfrun har skyddsvärde 0
I rumsbeskrivningen står det att riddarfrun är iklädd den gyllene ringbrynjan som har skyddsvärde 4 men i "speldata" står det att riddarfrun har skydd 0. Lite motsägelsefullt...
Vi läste det nog likadant och det är inte helt tydligt skrivit men riddarfrun är ett spöke. När spöket vaknar så går hon ur den mumifierade kroppen som sitter kvar med svärdet och ringbrynjan. Det som tyder på det är att hon beskrivs som genomskinlig och blåskimrande, bland hennes monsterattacker så finns ingen attack med svärdet och skyddsvärdet för hennes rustning räknas heller inte med. Får tacka en på discord som såg att jag hade tolkat och tom spelat riddarfrun "fel" två gånger.

Fria Ligan kanske ska förtydliga ang riddarfrun så att detta framgår bättre då mer än jag tolkat texten fel verkar det som.
 
Sunset Superman
Posts: 9
Joined: Sun 15 Dec 2019, 21:36

Re: Feedback Ridders rös

Sat 24 Sep 2022, 07:50

Okej. Detta kan jag köpa. Tack för förklaringen ChrilleT!
 
User avatar
mselberg
Posts: 35
Joined: Tue 03 Jun 2014, 16:31
Location: Bromma, Stockholm

Re: Feedback Ridders rös

Thu 16 Feb 2023, 06:57

Det slog mig först nu efter att vi kört detta för ett tag sedan men har inte både Krisanna och Aodhan för höga grundegenskaper om man går efter regelboken?
Är inte 18 max på en grundegenskap?
 
ChrilleT
Posts: 145
Joined: Tue 04 Oct 2011, 20:04
Location: Karlskrona

Re: Feedback Ridders rös

Sun 19 Feb 2023, 19:17

Det slog mig först nu efter att vi kört detta för ett tag sedan men har inte både Krisanna och Aodhan för höga grundegenskaper om man går efter regelboken?
Är inte 18 max på en grundegenskap?
Jag misstänker att i ett tidigt stadium så kunde modifikationen för åldern ge någon högre än 18 men i reglerna nu framgår det tydligt att 18 är max oavsett ålder.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests