Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Tidshopp

Sun 16 May 2021, 17:01

Har lite planer om att göra ett tidshopp på ca 20-30 år efter vi har spelat igenom alla moduler, finns det eventuella nackdelar med detta? Måste t.ex X-zonkompendium utspela sig Y år efter år: 0

Om ni vet några nackdelar eller om ni själva har gjort det utan problem vill jag gärna veta, tack!
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Tidshopp

Sun 16 May 2021, 23:25

Det enda zonkompendiet jag har läst igenom var Grå Döden, vilken jag tror kan fungera väldigt bra även efter ett långt tidshopp. Vissa karaktärer från Elysium kan behöva bytas ut, och det kan behövas en förklaring till varför Proteus fortfarande är vid liv (tex. en period i kryosömn). Så lite extra jobb, men inga större problem vad jag kan se.
 
Zoodle
Topic Author
Posts: 21
Joined: Sun 03 May 2020, 01:18

Re: Tidshopp

Sun 16 May 2021, 23:36

Det enda zonkompendiet jag har läst igenom var Grå Döden, vilken jag tror kan fungera väldigt bra även efter ett långt tidshopp. Vissa karaktärer från Elysium kan behöva bytas ut, och det kan behövas en förklaring till varför Proteus fortfarande är vid liv (tex. en period i kryosömn). Så lite extra jobb, men inga större problem vad jag kan se.
Okej toppen! Tack så mycket
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Tidshopp

Thu 11 Aug 2022, 15:31

snubben som skrev bifrost-äventyret hade kört tidshopp i sin kampanj & rekommenderade det, tror han testade 7år av nån anledning
jag funderade också på nåt sånt för att skapa ett samband mellan år noll kampanjerna & hindenburg världen
ville även att införa att det alltid hade gått en period mellan varje spelmöte för att få nån slags tidsflöde framåt
för annars händer det otroligt mkt på väldig kort tid & man står ändå still & stampar tidsmässigt
men vi löste aldrig det där, vore kul att höra hur andra gjorde..
 
stalorato
Posts: 102
Joined: Tue 15 Sep 2015, 17:46

Re: Tidshopp

Thu 11 Aug 2022, 15:37

jag tror han gjorde tidshoppet för att de ville få in djurmutanter i spelet
vi gjorde nåt liknande & av samma anledning, vi startade en ny mörkare mer desperat ark där de för länge sen hade tagit emot en grupp muterade djur som kom vandrande
tror tanken kan ha varit att den arken utspelade sig typ 30 år in i framtiden men vi specificerade aldrig när den arken existerade
kan ha varit både år noll och år 3o, tror tidshopp kan fungera väldigt bra & bli sjukt episkt om alla är med på det.. =)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests