ChrilleT
Topic Author
Posts: 145
Joined: Tue 04 Oct 2011, 20:04
Location: Karlskrona

Övriga Mutant UAböcker PDF?

Sat 27 Mar 2021, 23:32

Under senaste kickstartern för Mutant Hindenburg så dök ju en del gamla Mutant UA böcker upp i nytryck och pdf. Dock så är det fortfarande många av böckerna som inte finns tillgängliga som PDF eller i nytryck och frågan lyder därför om det vore möjligt att ge ut även resten som PDF eller kanske tom nytryck?

Gissar att det finns ett hyfsat stort intresse för detta då priserna för begagnade M:UA böcker kan bli väldigt dyra på ställen som tradera så många har nog svårt att få tag i böckerna för ett vettigt pris. Andra som redan har dem kanske inte vill använda exemplar med 4 siffrigt värde som spelexempel. Jag har en plan att starta upp en kampanj med M:UA i närtid med en liten spelgrupp och när läget känns bättre med pandemin att börja köra även med en annan större grupp efter att vi spelat klart År Noll och Genlab Alfa. Är därför intresserad av Kalabalik I Karle, Göborg, Vid rengbågens slut mm dels för användning/läsning som SL och för att kunna printa ut handouts från böckerna. Blir ju bra bökigt att behöva bända upp de gamla dyrgriparna och lägga i en kopiator så hade ju varit riktigt kul att kunna printa från PDF när det kommer till handouts och sånt till spelarna.
 
User avatar
27Kilo
Posts: 26
Joined: Mon 20 Jul 2020, 17:37
Contact:

Re: Övriga Mutant UAböcker PDF?

Sun 28 Mar 2021, 00:28

Jag har förståelse för om alla böcker inte kommer i nytryck, men pdf borde ju gå att sälja för en rimlig peng. Enligt vad jag har fått höra så finns det inga planer hos Fria Ligan för detta i nuläget. Så det bästa vi kan göra är att visa intresse och hoppas på att det kommer med tiden.

Kolla även med ditt lokala bibliotek, M:UA går att hitta lite här och där i landet (och fjärrlån kanske är möjligt). Och de böckerna behöver man kanske inte skämmas för att bända upp för att ta kopior på handouts. Vid regnbågens slut finns dessutom i biblioteket så kolla den tråden.
 
Byrax
Posts: 1098
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Övriga Mutant UAböcker PDF?

Sun 28 Mar 2021, 08:54

Jag skulle tro att resterande UA-delar kommer i samband med kommande Kickstarters för Mutant, t ex Ad Astra. Det ökar intresset och underlättar distribution. AA är dock put on hold för tillfället, men har man redan väntat sedan 80-talet så...
 
ChrilleT
Topic Author
Posts: 145
Joined: Tue 04 Oct 2011, 20:04
Location: Karlskrona

Re: Övriga Mutant UAböcker PDF?

Sun 28 Mar 2021, 16:35

Jag har förståelse för om alla böcker inte kommer i nytryck, men pdf borde ju gå att sälja för en rimlig peng. Enligt vad jag har fått höra så finns det inga planer hos Fria Ligan för detta i nuläget. Så det bästa vi kan göra är att visa intresse och hoppas på att det kommer med tiden.

Kolla även med ditt lokala bibliotek, M:UA går att hitta lite här och där i landet (och fjärrlån kanske är möjligt). Och de böckerna behöver man kanske inte skämmas för att bända upp för att ta kopior på handouts. Vid regnbågens slut finns dessutom i biblioteket så kolla den tråden.
Som du är inne på så kanske inte allt kommer i nytryck men pdf:er borde inte vara så svårt eller dyrt att få fram. Hade dessutom missat att Vid regnbågens slut låg i biblioteket som pdf.
 
ChrilleT
Topic Author
Posts: 145
Joined: Tue 04 Oct 2011, 20:04
Location: Karlskrona

Re: Övriga Mutant UAböcker PDF?

Sun 28 Mar 2021, 16:36

Jag skulle tro att resterande UA-delar kommer i samband med kommande Kickstarters för Mutant, t ex Ad Astra. Det ökar intresset och underlättar distribution. AA är dock put on hold för tillfället, men har man redan väntat sedan 80-talet så...
Det är väl det troligaste scenariot. Vi får hoppas att AA inte dröjer alltför länge.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests