User avatar
Shads
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sat 09 Feb 2019, 15:51

Vet allmänheten om Mutanternas ursprung under Hindenburgs tidsepok?

Mon 08 Feb 2021, 20:38

ok så efter en rätt lång uppsats raderar jag hela.
Om ni tänker spela boxarna angående MÅ0 rekomenderar jag att ni inte läser vidare i denna tråd.
Om ni är spel ledare kvittar det nog!

så min fråga lyder.

Är det allmänt känt vid Hindenburgs tidsepok, var mutanterna kommer ifrån ? (MM, PSI, MD)
Eller kom den informationen aldrig ut under Ljusåren då Elysium blev tömt på teknologi och Pyrit fick sin teknologiska boom?

I UA, fick vi ju bestämma lite själva om hjältarna ville dela med sig av denna information eller ej, men undrar mest hur är det tänkt canonically, och under vilket antagande skrevs Hindenburg?
vet allmänheten eller inte?
Och hur ställer sig den general opinionen till det ?

Jag skulle utgå baserat på hur Hindenburg är skriven att den informationen inte finns tillgänglig och att det är ett mysterium (Och lär väl för alltid bli så förutom dem få utvalda äventyrarna?)
rykten och så ,uteslutet såklart.

Kanske är lite uppenbart, men jag ser faktiskt ingenting om det i Hindenburgs grundbok, så tänkte varför inte fråga?
Vad säger ni som läst Hindenburg och vad säger fria Ligan? ^^

Edit : tack för spoiler edit varningen! Tänkte inte på det obs

Moderatorhandling: Flyttade tråd till en bättre plats.
Last edited by Shads on Mon 08 Feb 2021, 21:39, edited 1 time in total.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4440
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Vet allmänheten om Mutanternas ursprung under Hindenburgs tidsepok?

Mon 08 Feb 2021, 20:45

Jag får en känsla utav att den kunskapen har blivit någon slags myt på sin höjd. Det har ändå gått väldigt många generationer (tolv-tretton generationer eller vad blir det) och det i en värld som har fått kämpa för att överleva. Dessutom så när människorna kom till byn (alltså när Elysium kom till zonen) så tog väl dom över arkbyggandet eller åtminstone utvecklade det och de var väl knappast intresserade utav att skriva ner alla fel de gjorde.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Velocipeden
Posts: 7
Joined: Tue 22 Dec 2020, 22:41

Re: Vet allmänheten om Mutanternas ursprung under Hindenburgs tidsepok?

Mon 08 Feb 2021, 21:09

tror också att det har förvridits till olika myter med tiden vilket kan ses lite om man läser om folktro och religion i hindenburgboken. där finns det ju till exempel tron på den gamle som är vanligt bland mutanter, oraklet, som är nån slags siar-tro som djuren drar sig till och ögat i skyn som vanliga IMM tror på.
 
User avatar
Shads
Topic Author
Posts: 72
Joined: Sat 09 Feb 2019, 15:51

Re: Vet allmänheten om Mutanternas ursprung under Hindenburgs tidsepok? (Spoilervarning)

Mon 08 Feb 2021, 21:42

Yeah! Utan tvivel det mest sannolika.
Tyckte det var riktigt roligt när vi körde UA, glömmer aldrig det avslöjandet och hur vårt party bestämde sig för att hantera det.

Något som borde vara en möjlighet för alla ny spelare oavsett tidsepok och äventyr!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests