TurnipboySL
Topic Author

Genlab Alfa avkommor

Wed 08 Jul 2020, 19:44

Nu har jag en fråga som vissa antagligen kommer lyfta på ögonbrynen för, men det är mest för att jag inte sett något definitivt svar på (kan också bara missat det i all text).
Kan en så kallad "Vanlig" mutant få avkomma med djurmutanter?
And there was much rejoicing.

Fenhorn
Moderator

Re: Genlab Alfa avkommor

Wed 08 Jul 2020, 20:29

Bra fråga. Jag skulle nog säga nej och till och med nej till att djurmutanter kan få avkommor med en djurtyp utav en annan art än de själva.

Kanske ett nej med brasklappen "life finds a way" om det skulle behövas för en story.
"Thanks for noticing' me." - Eeyore

Rymdhamster

Thu 09 Jul 2020, 01:02

Tror inte jag sett något skrivet om det. Känns inte riktigt som en sån sak ligan skulle lagt så mycket fokus på heller.

Jag är med Fenhorn på det här: generellt sett nej, såvida det inte behövs för storyn =D

TurnipboySL
Topic Author

Fri 10 Jul 2020, 12:14

Då var jag inte blind eller ouppmärksam helt enkelt.
Med tanke på mina skeva individer och deras ännu skevare RPs så kan det vara bra att veta det innan man börjar lira.
Tack för tipsen :D

Moderatoråtgärd: Ändrade den överdimensionerade emoji'n till en smiley utav mer normal storlek.
- Fenhorn
And there was much rejoicing.

stalorato

Tue 08 Sep 2020, 21:14

haha det där är en fråga som jag har tänkt på då & då ända sen första gången jag introducerades till mutant i de avlägsna tonåren
först lutade jag mot att de inte borde kunna få barn med varann
men å andra sidan tyckte jag det annars skulle vara orimligt att vissa hundraser & exotiska djurmutanter annars fortfarande skulle kunna finnas i pirisamfundet
isåfall tänkte jag mig att 1 barn av 4 tar efter modern och 1 av 4 efter fadern samt att 2 av 4 skulle bli nån slags blandmutanter
sen läste jag Bloodtide av Melvin Burgess där mänskligheten sakta blir kontaminerad då alla möjliga olika slags djurmutanter får barn med människor som muteras mer och mer hela tiden..
och läser man kaknäs sista band så pökas det ju iaf hejvilt mellan mutanter & djurmutanter i köphuset vill jag minnas?
kanske inte helt orimligt heller eftersom vanliga mutanter ändå kan se ut lite hur som helst?! =)
en möjlighet som kanske vissa spelgrupper skulle gilla kan ju vara att bara första generationens mutanter kan få avkommor även med djurmutanter
men att den förmågan är recessiv & minskar till en 1/4 eller försvinner helt i nästa generation eller att dessa barn är sterila?
helt omöjligt är det väl inte att de kan få barn ihop med tanke på att djurmutanterna troligtvis har fått lite mänskligt DNA liksom många mutanter har DNA från vissa djur?
lejon & tigrar kan ju t.ex. få ungar ihop liksom hästar & åsnor men beroende på vilket djur som är fadern som blir vissa av deras avkommor sterila

hm.. överkomplicerar förmodligen det här i vanlig ordning.. ;)
gissar att varje SL kan göra som han vill om frågan dyker upp?