haha det där är en fråga som jag har tänkt på då & då ända sen första gången jag introducerades till mutant i de avlägsna tonåren
först lutade jag mot att de inte borde kunna få barn med varann
men å andra sidan tyckte jag det annars skulle vara orimligt att vissa hundraser & exotiska djurmutanter annars fortfarande skulle kunna finnas i pirisamfundet
isåfall tänkte jag mig att 1 barn av 4 tar efter modern och 1 av 4 efter fadern samt att 2 av 4 skulle bli nån slags blandmutanter
sen läste jag Bloodtide av Melvin Burgess där mänskligheten sakta blir kontaminerad då alla möjliga olika slags djurmutanter får barn med människor som muteras mer och mer hela tiden..
och läser man kaknäs sista band så pökas det ju iaf hejvilt mellan mutanter & djurmutanter i köphuset vill jag minnas?
kanske inte helt orimligt heller eftersom vanliga mutanter ändå kan se ut lite hur som helst?! =)
en möjlighet som kanske vissa spelgrupper skulle gilla kan ju vara att bara första generationens mutanter kan få avkommor även med djurmutanter
men att den förmågan är recessiv & minskar till en 1/4 eller försvinner helt i nästa generation eller att dessa barn är sterila?
helt omöjligt är det väl inte att de kan få barn ihop med tanke på att djurmutanterna troligtvis har fått lite mänskligt DNA liksom många mutanter har DNA från vissa djur?
lejon & tigrar kan ju t.ex. få ungar ihop liksom hästar & åsnor men beroende på vilket djur som är fadern som blir vissa av deras avkommor sterila
hm.. överkomplicerar förmodligen det här i vanlig ordning..

gissar att varje SL kan göra som han vill om frågan dyker upp?