User avatar
michael
Topic Author
Posts: 57
Joined: Tue 24 Sep 2019, 13:31
Location: Stockholm, Sweden

Introduktionsäventyr till Pyrisamfundet innan UA-kampanjen.

Fri 28 Aug 2020, 13:58

Jag ska göra ett instick som SL och tänkte ta spelarna med på en resa framåt i tiden till Mutant Hindenburg och Pyrisamfundet, från den kampanj vi för närvarande spelar i Mutant År 0.

Jag tänker mig ett introduktionsäventyr för att sätta miljön och känslan på plats inför att vi ska spela genom UA-kampanjen fast med YZ-reglerna, så det kommer ju utspela sig drygt 20 år före det nya Hindenburg-spelet även om vi utgår från den regelboken.

Har ni förslag på något kortare som kan hinnas med på en speldag (8+ timmar) vara bra att börja med (gärna med färdiga rollpersoner men inte ett krav). Kanske något konventsäventyr eller hemmasnickrat dito? Jag har även några gamla grejer från 80-tals Mutant, men inte helt säker på vad som ligger i källaren eller hos mina gamla spelarvänner från förr, eller ens vad som "håller idag". Jag har för vana att utvecka / ändra massa, så det behöver inte vara perfekt, bara att rätt känsla infinner sig eller ett frö av något coolt som jag kan utgå från.
"To fall in hell, or soar angelic, you need a pinch of psychedelic."
 
User avatar
Rymdhamster
Posts: 297
Joined: Sat 11 Jan 2014, 16:40

Re: Introduktionsäventyr till Pyrisamfundet innan UA-kampanjen.

Fri 28 Aug 2020, 16:40

Sju mutanter är ett gammal konvenstscenario som jag tycke är rätt coolt: https://www.dropbox.com/sh/g911ik2cr6c4 ... tracking=1

Färdiga rollpersoner finns (Fast till UA-systemet dårå).
 
User avatar
michael
Topic Author
Posts: 57
Joined: Tue 24 Sep 2019, 13:31
Location: Stockholm, Sweden

Re: Introduktionsäventyr till Pyrisamfundet innan UA-kampanjen.

Sun 30 Aug 2020, 10:33

Tack, precis något sådant jag hade tänkt mig! Kul scenario—det här kör vi nog på.

Nu ska jag bara ge mig på att strukturera upp det här och se över någon form av konvertering men MYZ-motorn känns så strömlinjeformad att det borde gå att göra ganska enkelt.

Vet du om det finns fler scenarion från gamla konvent? Jag var aldrig inne i M:UA-sfären när det begrav sig utan spelade annat.
"To fall in hell, or soar angelic, you need a pinch of psychedelic."
 
User avatar
Rymdhamster
Posts: 297
Joined: Sat 11 Jan 2014, 16:40

Re: Introduktionsäventyr till Pyrisamfundet innan UA-kampanjen.

Sun 30 Aug 2020, 17:08

Vet du om det finns fler scenarion från gamla konvent? Jag var aldrig inne i M:UA-sfären när det begrav sig utan spelade annat.
Döden på Herz kanal och Midnattsvatten finns båda på samma sida som Sju mutanter, om du stegar tillbaka ett steg.

Döden på Herz är ett rätt klassiskt konventsscenario. Midnattsvatten är... något i hästväg =D Jag älskar det, men det totalt kaos; som rollperson är risken stor att man står mitt i kalabaliken och skriker "vad fasen är det som pågår egentligen!?".

Sen kom "Kalabaliken i Karle", men det gjorde de en hel bok på och släppte (efter massor av tjat från folk som spelat det på konvetet =). De gjorde även "Höna av en Fjäder" som var ett deckaräventyr i Pritit. Rätt kul, om än en smula simpelt och "Plojjigt". Vet inte om det finns med på den där sidan också.

Sen om du kollar in den där sidan finns det åtskilliga fanskapade äventyr upplagda också. Kan vara värt en titt, även om jag själv inte spelat dem vad jag kan minnas.
 
User avatar
michael
Topic Author
Posts: 57
Joined: Tue 24 Sep 2019, 13:31
Location: Stockholm, Sweden

Re: Introduktionsäventyr till Pyrisamfundet innan UA-kampanjen.

Fri 04 Sep 2020, 10:25

Toppen! Vilket smultronställe du visar mig :)
"To fall in hell, or soar angelic, you need a pinch of psychedelic."

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests