Tack det här låter fantastiskt! Det var en kul början du hittade på kampanjen, och jag kan förstå de problem som kan uppstå när rollpersonerna ogärna vill göra farliga saker (vilket är fullt rimligt). Jag kanske ska försöka få rollpersonerna mot Eners Pik så tidigt som möjligt i kampanjen.
/j
Du kan läsa den kampanjkrönika jag skriver i engelska forumet i subforumet General om du söker mer inspiration. Där finns kanske några tips på saker man kanske inte ska göra också...
En annan viktig SLP som tål att diskuteras är Merigall. Så här i efter hand känner jag att jag introducerade hen lite klumpigt i min kampanj, den karaktären förtjänade lite mer finess än jag gav den. Även om det blev rätt bra i slutändan ändå. Hade hoppats på att kuna lura mina spelare lite bättre än jag gjorde. Några tips angående Merigall är att tona ner de gula ögonen lite, dom är en ganska extrem varningssignal om att hon är en skummis. Jag har i efterhand förvillat mina spelare genom att introducera andra SLPs som också har gula ögon men som uppenbart INTE är Merigall. Dessa SLPs är givetvis Merigalls avkomma som är spridd över Ravland.
Hen är också väldigt användbar för att levera plot-info, gärna ur ett lite skruvat perspektiv. Jag tänker mig att hen vill använda RP för att störta Zytera, men kan inte hjälpa dom på något direkt vis då hon är svuren att tjäna densamme. Min förhoppning är att detta ska leda till att RP känner att de får hjälp av Merigall, samtidigt som de förstår att de blir manipulerade på något diffust vis.