Anton
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:23

Handelshuset Shakello

Mon 30 Jul 2012, 16:38

Så, nu har jag äntligen skaffat svavelvinter! Fantastisk läsning, det bästa svenska rollspel jag har sett tror jag... :)
Jag har börjat spåna lite på en kampanj också, och en av mina spelare har önskat att få spela en misslyckad köpmannason i någon stor trakorisk familj. Eftersom kampanjen kommer kretsa runt den sista svavellasten från Marjura, så tänkte jag att huset Shakello passar väldigt bra, men jag vet inte så mycket om det. Så jag frågar er forumiter, har ni några idéer? Eller har kanske Erik själv eller någon annan skrivit något redan? Tack på förhand 8-)
 
User avatar
Brior
Posts: 935
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Handelshuset Shakello

Mon 30 Jul 2012, 17:31

Kul att du gillar spelet.

Jag vet inte om du läst romanen Svavelvinter, men mot slutet så köper ju Praanz da Kaelve upp den sista svavellasten med stöd av krigslagar som han själv infört. Därmed blåser han Shakello på konfekten. Samtidigt tilltvingar sig PdK en post som sköldbärare i Nya sfären bredvid Egun Skakello när han kommer hem till Tricilve. Dessa spänningar kanske kan användas till något? Shakellohuset är annars inriktat på handel med 'utrikes finvaror'. Lycka till!
 
Anton
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:23

Re: Handelshuset Shakello

Mon 30 Jul 2012, 17:43

Joo just det, nu när du säger det kommer jag ihåg det ja.
Tror jag ska ändra lite i historien där, hade tänkt att spelarna skulle få tag på lasten, och sedan själva välja vem dom vill sälja den till, sen kan ju såklart vissa fraktioner komma med påtryckningar av olika slag!
 
User avatar
Brior
Posts: 935
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Handelshuset Shakello

Mon 30 Jul 2012, 17:47

Joo just det, nu när du säger det kommer jag ihåg det ja.
Tror jag ska ändra lite i historien där, hade tänkt att spelarna skulle få tag på lasten, och sedan själva välja vem dom vill sälja den till, sen kan ju såklart vissa fraktioner komma med påtryckningar av olika slag!
Självklart ska du ändra så att det passar. Kanske blåser de rent av PdK och får Digeta longa på halsen.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Handelshuset Shakello

Mon 30 Jul 2012, 18:18

I vår kampanj delade PdK och RP på svavellasten. PdK såg till att den gick att frakta rent lagligt och RP skötte den fysiska transporten. Blev dock ett fasligt liv när lasten senare försvann.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Handelshuset Shakello

Mon 30 Jul 2012, 18:31

Blev dock ett fasligt liv när lasten senare försvann.
:lol:
 
Anton
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 09 Apr 2011, 17:23

Re: Handelshuset Shakello

Wed 01 Aug 2012, 16:27

Åhå, åhå, blåsa PdK på lasten, Digeta Longa på halsen, försvunnen last, känns som att det kommer fram ett scenario här!
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Handelshuset Shakello

Wed 01 Aug 2012, 18:43

Såhär såg det ut när vi spelade scenariot :-)

http://trakorien.blogg.se/2010/august/s ... eln-1.html
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest