User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Endast för Berättare

Sun 17 Jun 2012, 07:05

Nu har vi iofs redan rätt många kategorier för Svavelvinter på forumet, men jag kan ändå tycka att det saknas en "endast för SL" kategori där man t.ex. kan diskutera och dela med sig av upplägg och idéer för äventyr etc. Främst för att inte spelare som hänger på forumet av misstag skall läsa något om äventyret.

Personligen hade jag gärna velat posta något om min egen pågående konfluxkampaj ungefär som jag tidigare bollat privat med Erik och Tomas (och en del folk på Rollspel.nu).
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Endast för Berättare

Sat 07 Jul 2012, 13:17

Ett alternativ skulle kunna vara ett Google-docs dokument där man kan komma med tips och idéer. Själv skulle jag gärna vilja fortsätta bolla idéer och tankar kring konfluxkampanj bestående av både originaläventyren, romanen och med inspiration från andras krönikor och idéer.

Har ett eget dokument som jag gärna bjuder in till om någon är intresserad. Skriv bara ett PM.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Maekolv
Posts: 108
Joined: Mon 16 Apr 2012, 00:18

Re: Endast för Berättare

Sat 07 Jul 2012, 13:39

Jag tycker förslaget med ett underforum för berättare är en fantastisk idé. På så sätt slipper man att lynniga spelare slukar fel information, ty som den lärde Simenard Froim säger: Kunskap är ett vapen som endast bör anförtros kända och pålitliga huvuden.
 
User avatar
Brior
Posts: 935
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Endast för Berättare

Sat 07 Jul 2012, 15:23

Jag tycker förslaget med ett underforum för berättare är en fantastisk idé. På så sätt slipper man att lynniga spelare slukar fel information, ty som den lärde Simenard Froim säger: Kunskap är ett vapen som endast bör anförtros kända och pålitliga huvuden.
"Amen", som i: "amen det är ju helt rätt!"
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Endast för Berättare

Sat 07 Jul 2012, 15:44

Fria Ligan har noterat :)
Fria Ligan
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Endast för Berättare

Sat 07 Jul 2012, 20:04

Nu så!
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests