Mr Matrix
Topic Author
Posts: 10
Joined: Wed 16 Nov 2016, 01:23

Spelsystemet

Mon 02 Jan 2017, 12:59

En liten fundering kring spelsystemet i M0 - Är det en helt ny "motor", eller är det baserat på något/några andra spel. 
Anledningen till att jag funderar är mest för att detta är det mest spelbara system jag upplevt och att det vore kul att modda till en fantasyvariant så vi kan spela på motsvarande sätt i Eon:s värld (som några av mina spelare älskar att spela i trots att systemet är komplicerat och långdraget). Finns det fler liknande system att inspireras ytterligare av?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4899
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Spelsystemet

Mon 02 Jan 2017, 19:43

Hej!

Kul att höra! Systemet är vårt eget, men förstås inspirerat av många andra, tex Urchin, Apocalypse World, FATE och Mouse Guard.

Ett helt nytt fantasyspel baserat på samma motor - och med Nils Gullikssons klassiska bilder - kommer enligt plan i slutet av detta år.
Fria Ligan
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Spelsystemet

Mon 02 Jan 2017, 23:40

Hej!

Kul att höra! Systemet är vårt eget, men förstås inspirerat av många andra, tex Urchin, Apocalypse World, FATE och Mouse Guard.

Ett helt nytt fantasyspel baserat på samma motor - och med Nils Gullikssons klassiska bilder - kommer enligt plan i slutet av detta år.
Hoppas på ett system som man kan applicera på Symbaroum och Warhammersettings. 
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Mr Matrix
Topic Author
Posts: 10
Joined: Wed 16 Nov 2016, 01:23

Re: Spelsystemet

Tue 03 Jan 2017, 12:02

Hej!

Kul att höra! Systemet är vårt eget, men förstås inspirerat av många andra, tex Urchin, Apocalypse World, FATE och Mouse Guard.

Ett helt nytt fantasyspel baserat på samma motor - och med Nils Gullikssons klassiska bilder - kommer enligt plan i slutet av detta år.
Fantastiskt! :D Kul att ni kör vidare på samma spår Tomas! 

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 0 guests