För ett tag sedan funderade jag på att konvertera min kampanj till de nya Svavelvinterreglerna, men insåg att det inte skulle passa så bra till den traddiga känslan vi kör med. Samt att jag inte gillade den fyrkantiga känslan jag fick av bloden när jag spelat med systemet (att alla starka typer har Sten 3 osv), och att vi inte fick någon bra dynamik på ÖP (de tysta spelarna blev ännu tystare för att de aldrig fick några ÖP).
Jag funderade kort på att vända på systemet för blod och färdigheter, så att man alltid har sina färdighetstärningar och sen får lägga ÖP upp till blodets nivå istället. Jag tänkte då också ha bloden som en mer inre kraft, så att en del starka karaktärer kanske ändå hade Sten 1 och Vind 3 (men färdigheter som visar på styrkan), och en fet köpman med eldigt blod kunde ha Eld 3 osv. På så vis skulle man få jämnt kompetenta rollpersoner som skulle kunna få oanade krafter när ödet var med dem och de frammanade sina inre krafter tänkte jag.
Är det någon som gjort en sån här variant och vet om det funkar?