Bladerunner_35
Topic Author
Posts: 94
Joined: Tue 24 Apr 2012, 18:46

Skuggbefallningar och ödestyngd

Fri 06 Jul 2012, 09:24

Skuggbefallningarna är ett annat verktyg för att fokusera spelet. Att det är andra spelare som sätter dem är kul, ger oväntade vändningar och besparar SL en hel del jobb, men risken är förstås att befallningarna spretar åt väldigt olika håll. Du har rätt i att skuggbefallningar inte ger någon konkret belöning - men om man vägrar uppfylla sin befallning kan man inte öka sin ödestyngd = karaktärens utveckling avstannar. Så förr eller senare, om man vill bli mäktigare, måste man (åtminstone försöka) utföra sin befallning.
(jag lägger frågan här då den annars riskerar att försvinna i min krönika)

Jag har letat i reglerna efter var detta står men inte hittat det. Det enda jag hittat är att skuggmakten har möjlighet att göra en ny skuggbefallning när ödestyngden går upp. På vilken sida står det att skuggbefallningen måste vara uppfylld innan en karaktär kan öka sin ödestyngd?
 
Mithridates
Posts: 52
Joined: Sat 09 Apr 2011, 20:34

Re: Skuggbefallningar och ödestyngd

Fri 06 Jul 2012, 12:37

Sid 43 under befallningar:
"Funktion: Befallningen är mycket viktig - innan den är slutförd kan värdet i ödestyngd inte öka igen."
 
Bladerunner_35
Topic Author
Posts: 94
Joined: Tue 24 Apr 2012, 18:46

Re: Skuggbefallningar och ödestyngd

Fri 06 Jul 2012, 13:19

Tack! Jag sökte på skuggbefallning i pdf:n utan lycka ocj jag förstår nu varför. Ibland är tekniken lite för bra...
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Skuggbefallningar och ödestyngd

Fri 06 Jul 2012, 15:38

Ah - så bra att det löste sig.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests