Bladerunner_35
Topic Author
Posts: 94
Joined: Tue 24 Apr 2012, 18:46

Sprida pdf:n till spelgruppen?

Thu 28 Jun 2012, 08:58

Hej Fria Ligan.

Vad menar ni med:
Använd gärna pdf:en i din spelgrupp men vi skulle uppskatta om du inte spred den vidare. Fria Ligan är beroende av intäkter från våra spel för att kunna producera nya!
Betyder det att det är ok att sprida pdf:n till andra personer (som ej köpt spelet) men som aktivt deltar i spel med Svavelvinter? Det skulle förvåna mig men samtidigt vore det smidigt så jag ville dubbelkolla. Vi är tre som köpt spelet i min spelgrupp men det vore så klart bra om alla fick tillgång till reglerna.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Sprida pdf:n till spelgruppen?

Thu 28 Jun 2012, 09:08

Yes, det är ok att sprida PDF:en inom den egna spelgruppen. Men inte utanför. Ingår man i flera spelgrupper så får väl samvetet sätta gränsen. :)

Sen finns ju förstås risken att den sprids vind för våg ändå, men vi vill i alla fall ge vår syn på saken!
Fria Ligan
 
Bladerunner_35
Topic Author
Posts: 94
Joined: Tue 24 Apr 2012, 18:46

Re: Sprida pdf:n till spelgruppen?

Thu 28 Jun 2012, 09:12

Det var en överraskande lättsam syn på saken. Mina spelare kommer bli glada över denna nyhet.

Och i andra nyheter - Fria Ligan gör allt rätt!

:mrgreen:
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Sprida pdf:n till spelgruppen?

Thu 28 Jun 2012, 09:39

Det var en överraskande lättsam syn på saken. Mina spelare kommer bli glada över denna nyhet.

Och i andra nyheter - Fria Ligan gör allt rätt!

:mrgreen:
Jo, vi är ett lättsamt gäng! :D

Skämt åsido är vi väl snarare realister. Sen ska man komma ihåg att det är en jäkla skillnad på att sitta med enbart PDF:en och att ha den tryckta boken. Vi tycker att boken är så fin att vi tror att många kommer att vilja ha den ändå, även om de kommit över PDF:en!
Fria Ligan
 
Maekolv
Posts: 108
Joined: Mon 16 Apr 2012, 00:18

Re: Sprida pdf:n till spelgruppen?

Thu 28 Jun 2012, 11:45

Jag tror och hoppas att ni i Fria ligan tänker rätt här. Som spelledare och även spelare är det otroligt smidigt att ha tillgång till original-pdf vid sidan om regelboken - så jag hoppas att alla respekterar de begränsingar spelkonstruktörerna sätter upp.

It's like honoring the Pirate Code - they're not just guidelines! :mrgreen:

Själv kommer jag att använda pdf-filen flitigt i min spelgrupp (som ännu inte finns), inte minst när man snabbt behöver får fram en viss sida med information under ett spelmöte. Man kan exempelvis också göra en printad sammanställning över deras förmågor och expertiser för osäkra eller nya spelare. Samtidigt uppmuntrar jag alla som kan tänkas vara intresserade att köpa spelboken. Den fungerar utmärkt även som uppslagsverk, inspiration och fördjupning när man läser romanerna.

Guld, Fria Ligan. Guld!
 
Maekolv
Posts: 108
Joined: Mon 16 Apr 2012, 00:18

Re: Sprida pdf:n till spelgruppen?

Thu 28 Jun 2012, 11:47

Dessutom är spelboken så otroligt SNYGG att det nästan är porr att bara ha den hemma.
 
Jonis
Posts: 45
Joined: Mon 12 Sep 2011, 03:55

Re: Sprida pdf:n till spelgruppen?

Wed 19 Dec 2012, 13:24

Jag undrar om PDF:en är någonting som bara betatestare/förhandsbeställare fick? Jag och min grupp köpte våra exemplar på SFbokhandeln men vi kom på igår när vi skulle spontanspela lite att en PDF hade varit praktiskt då vi satt med två böcker på flera personer så hela "turas om"-grejen tog tid. Vi är några i gruppen som bor i Göteborg och några i Trollhättan och det är inte alltid man har med sig sin svavelvinter bok när man reser.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Sprida pdf:n till spelgruppen?

Wed 19 Dec 2012, 14:10

Hej!

Alla som köpt regelboken har rätt till PDF:en. Allt vi önskar är någon sorts intyg på köpet (har ni inte kvittot kvar finns det andra metoder). Mejla oss på info snabela frialigan punkt se så löser vi det!
Fria Ligan
 
Jonis
Posts: 45
Joined: Mon 12 Sep 2011, 03:55

Re: Sprida pdf:n till spelgruppen?

Wed 19 Dec 2012, 19:12

Härligt att höra! Jag mailade nyss.

/ Jonis
 
User avatar
Watson
Posts: 172
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:21

Re: Sv: Sprida pdf:n till spelgruppen?

Thu 20 Dec 2012, 17:04

Det glädjer mig att ni har anammat "Bits & Mortar" strategin, helt rätt tänkt.

http://www.bits-and-mortar.com
...Elementärt, min käre Sherlock

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests