Jorgen_CAB
Topic Author
Posts: 62
Joined: Mon 09 Apr 2012, 00:52

Lexicon?

Tue 24 Apr 2012, 13:28

Jag skulle vilja föreslå att ni släpper ett lexikon (via PDF) över alla de ord som förekommer i spelet med en kort förklaring av vad de betyder. Det förekommer många nya ord och som nya spelare kan det vara tungt att sätta sig in i nomenklaturerna. Det är också svårt att hitta specifika platser i boken där de beskrivs, ibland fragment på många olika ställen

Ett lexikon som ett levande PDF dokument skulle vara mycket hjälpfullt. Ni kanske redan har tänkt på detta, men om inte så föreslår jag ett sådant. Det bör innehålla allt från handelsvaror, föremål, titlar till udda namn på monster osv..

Jag tycker att detta är speciellt viktigt om man skall främja karaktärsdrivet spel då spelarna måste sätta sig in i världen så mycket som möjligt. Ett lexikon är då till stor hjälp där du snabbt kan få inspiration och vägledning, djupare information kan man titta på vid senare tillfälle.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Lexicon?

Tue 24 Apr 2012, 18:11

Slutversionen av spelet konmer att innehålla ett fylligt index, som förhoppningsvis ska hjälpa er att hitta information. Ett separat miniuppslagsverk har diskuterats också, och kan bli verklighet lite längre fram.
Fria Ligan
 
Maekolv
Posts: 108
Joined: Mon 16 Apr 2012, 00:18

Re: Lexicon?

Tue 24 Apr 2012, 18:43

Helt galet, ni har verkligen tänkt på allt. :shock: :D

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests