God idé. Ja själva mekaniken är ju onekligen inte alltför komplex, jag syftade snarare på hur det är tänkt att spelas (och framförallt SLas) - det är ju avsevärd skillnad på Svavelvinter och "traditionella" rollspel (kan förvisso vara att jag är lite väl inkörd på det senare?), hur man hanterar hemlig info exempelvis. Ska iofs påpekas att jag mest skummat så här långt det kanske klarnar när jag sätter tänderna i pappersversionen...
Absolut, spelet bryter mot några konventioner i traditionella rollspel. Men den delen tror jag är ganska grundligt förklarad. Har man spelat rollspel förr så tror jag att man förstår skillnaderna. Och har man inte spelat rollspel förr så har man ju inte koll på konventionerna i alla fall.
Du har en utmärkt poäng i att spelet inte är så nybörjarvänligt. Till skillnad från det kommande Morwhayle-spelet har nybörjarvänlighet inte varit ett av de viktigare designmålen för Svavelvinterspelet. Precis som Eriks romaner så kan spelet vara ganska krävande. Samtidigt vill vi förstås inte skrämma bort någon. Förhoppningsvis kan den kommande snabbstarts-PDF:en komma till nytta där.
Tack för all feedback, det enormt kul och nyttigt. Ös på!