Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Svavelvinter - char gen mm

Mon 11 Jan 2016, 14:21

Förutom snabbspelsreglerna, finns det ngn mer komprimerad lathund/regelsammanfattning för karaktärsskapande etc, med samtliga förmågor listade (ej speleffekter) osv?

Spelledarskärm; har det övervägts?

Och ett sista önskemål, går det att få Marjurakartan, utan Järntornet utmarkerat?
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Svavelvinter - char gen mm

Tue 12 Jan 2016, 18:22

Förutom snabbspelsreglerna, finns det ngn mer komprimerad lathund/regelsammanfattning för karaktärsskapande etc, med samtliga förmågor listade (ej speleffekter) osv?
Lathund finns på sid 30.
Spelledarskärm; har det övervägts?
Just en skärm kanske inte behövs då det är meningen att berättaren slår sina tärningar öppet. (Själva spelet utgår också ifrån att man avhåller sig från hemlighetsmakeri kring bordet, utan man hjälps snarare åt att berätta en så intressant historia som möjligt.) En sida med essentiella tabeller finns sist i regelboken. Jag har skrivit ut denna åt mig själv och till spelarna från pdf-versionen.
Och ett sista önskemål, går det att få Marjurakartan, utan Järntornet utmarkerat?
Det är inte vad du efterfrågade, men jag gjorde denna handout utifrån kartan i romanen: https://drive.google.com/file/d/0B2RWFZ ... sp=sharing
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Svavelvinter - char gen mm

Wed 13 Jan 2016, 10:42

Thx! (Har inte hunnit läsa på reglerna så bra ännu).

Gillar särskilt kartan, som får bli en handout så klart!

Funderar till och med på att låta "Brior" i sin introbeskrivning ha fått en karta med platsen för några gravfynd utmärkta, men när spelaren noterar det och vill titta på kartan är den spårlöst försvunnen. "B" lär börja misstänka de övriga medresenärerna på svavelkonvojen/Hildurs eller var denne nu upptäcker stölden...
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Svavelvinter - char gen mm

Wed 13 Jan 2016, 11:00

Du (eller ngn annan forumit) råkar inte ha andra gamla handouts liggande? Kartor, pimpade profetior, fornfyndillustrationer etc?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests