Hauskatze
Topic Author
Posts: 5
Joined: Mon 22 Oct 2018, 00:55

Effekt- och skadetärningar

Sun 19 May 2019, 12:30

Jag har ett minne av att jag läst någonstans, om de var på forum, officiel bok etc, att man endast får ha två stycken effekt/skade tärningar och att alla extra tärningar sedan bara ökar effekten på tärningarna. Är det någon som kan bekräfta detta eller om det är en husregel som jag har plockat med mig från någonstans?
 
Slafsa
Posts: 17
Joined: Fri 10 Aug 2018, 22:10

Re: Effekt- och skadetärningar

Wed 22 May 2019, 06:31

Känner inte till det men har som spelare inte lusläst reglerna. Dock är det kul att få slå många tärningar så jag gillar inte husregel om det är en sådan.
 
Karrgoot
Posts: 19
Joined: Wed 03 Jan 2018, 18:39
Location: Sala
Contact:

Re: Effekt- och skadetärningar

Sun 03 Nov 2019, 19:05

Jag har ett minne av att jag läst någonstans, om de var på forum, officiel bok etc, att man endast får ha två stycken effekt/skade tärningar och att alla extra tärningar sedan bara ökar effekten på tärningarna. Är det någon som kan bekräfta detta eller om det är en husregel som jag har plockat med mig från någonstans?
Vi har haft diskussionen ett flertal gånger i min grupp men inte beslutat något än. Vi har spekulerat att extra tärningar man får ökar bara ens vapen tärning.
En idé vi hade var att om vapnet gjorde en T10 i skada man har en extra T4 så rullar man bara en T12. T4 ökar vapen tärningen med ett steg, T6 två steg T8 tre steg och allt över T12 är bara plus ett. Jag gillar det men då får man separata magisk skada från fysisk. Så skadan från hexhamare är separat från säg extra tärningar från typ järn näve.

Men systemet funkar som det är och i bland har fiender så mycket abs att det kan vara svårt att göra skada på dom utan en hand med tärningar.
Jä äh odödig!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest