Nej, några sådana tillägg finns inte. Annat än vad som händer när smärttröskel passeras, men är är rätt snälla utfall.
Sedan vet jag inte om jag håller angående hur oförlåtande systemet är. Min erfarenhet är att skadevärdena staplas ganska högt rätt fort (till den grad att vi husreglat bonustäringarna). De flesta normala personer blir utslagna hyfsat fort. I så fall är det dödsslagen du ska modda.
En andra reflektion är att de officiella äventyren är rätt tuffa om de ska spelas som skrivna. Har du inte tillgång till någon slags förstärkt, helst mystisk, helning är de flesta grupper snabbt körda.
Tack för ditt svar
Och du har säkert rätt ang svårighetsgraden, jag hade bara önskat att det förutom tålighetspoängen fanns ett system för kritiska och långvariga skador. Brutna ben, blödningar, infektioner etc.
Om man följer reglerna som skrivna så är en karaktär i princip helt återställd efter 1-2 veckor oavsett hur manglad de blivit.
Kanske är iden med skador och problem relaterat till läkning inte ett koncept som passar i spelet men då mycket av det verkar handla om risk-mot-belöning och överlevnad så kunde det nog passa bra.