User avatar
Peter
Topic Author
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Das Schwarze Auge och Symbaroum?

Tue 11 Jan 2022, 13:35

Det diskuteras en påstådd länk mellan Symbaroum och det klassiska tyska rollspelet Das Schwarze Auge på Ett annat rollspelsforum (tm). Något som kan vara värt att kommentera eller förtydliga? https://www.rollspel.nu/threads/varf%C3 ... eye.78569/
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
User avatar
Mattias_JH
Posts: 56
Joined: Sun 17 Feb 2019, 10:29

Re: Das Schwarze Auge och Symbaroum?

Tue 11 Jan 2022, 14:39

Hej, Mattias JH här. Jag skummade tråden lite översiktligt och ... Nä, vi har aldrig spelat The Dark Eye. Jag hörde inte ens talas om det förrän flera år efter att Symbaroum släpptes. Kanske, kanske att Lilja har läst det (han läser typ ALLT i rollspelsväg), men knappast spelat. Och det har inte varit en uttalad inspirationskälla. Så jag blir mäkta nyfiken att veta var detta rykte kommer ifrån. :-)

Mbh!
/MJH
 
User avatar
Peter
Topic Author
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Das Schwarze Auge och Symbaroum?

Tue 11 Jan 2022, 14:56

Hej, Mattias JH här. Jag skummade tråden lite översiktligt och ... Nä, vi har aldrig spelat The Dark Eye. Jag hörde inte ens talas om det förrän flera år efter att Symbaroum släpptes. Kanske, kanske att Lilja har läst det (han läser typ ALLT i rollspelsväg), men knappast spelat. Och det har inte varit en uttalad inspirationskälla. Så jag blir mäkta nyfiken att veta var detta rykte kommer ifrån. :-)
Tack för att du tog dig tid att kolla :) Nä, det är någon sorts missförstånd.
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests