Dorantee
Topic Author
Posts: 73
Joined: Mon 20 Jun 2016, 19:09

Befolkningsmängden i Mutant?

Fri 05 Nov 2021, 13:15

Hur ser befolkningsmängden ut i de olika länderna (och i mutantskandinavien i stort) under UA och Hindenburg tiderna? Har minnen av att jag läst invånarantal i höga tusental i vissa beskrivningar på städer och småsamhällen i någon/några av UA böckerna men inget om den totala mängden i vare sig land eller värld.

Jag tänker spontant att Pyri, Ulvriket och Gotland måste ha ganska höga befolkningssiffror för att kunna utkämpa ett storkrig i "första världskrigsstil" under flera år. Även frihetens slätter måste ha ganska mycket folk pga. bördigheten.

Så frågan är samma som trådtiteln: Hur stor är befolkningsmängden i de olika länderna samt i mutantvärlden i stort? Har jag missat att det står nedskrivet någonstans?

Om det är fri tolkning är jag nyfiken på hur välbefolkade ni andra tänker er att mutantvärlden är.
 
User avatar
Thomas
Posts: 94
Joined: Mon 24 Sep 2012, 19:39

Re: Befolkningsmängden i Mutant?

Sun 05 Dec 2021, 18:43

Jag har inte boken framför mig men mitt arbetsdokument angav att befolkningen i Samfundet flerdubblades och därtill kom en inflyttning från ödemarken. Hindenburg tiodubblades i storlek när det var som störst, innan kriget.

Minns inte nu om det kom att revideras men ett brutalt storkrig krävde i mitt tycke långt större befolkning.
Insta @lofvingart | Writer Svavelvinter, Machinarium , Elysium etcetera

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests