metacrust
Topic Author
Posts: 18
Joined: Sun 29 Sep 2019, 20:21

Finns elektricitet?

Wed 23 Jun 2021, 20:45

Något jag inte får fram är om elektricetet finns i Hindenburg? Neonlampor finns men har för mig att det står någonstans att el inte finns men någon i hindenburg har en prototyp för en generator?

Hur ligger det till?
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Finns elektricitet?

Wed 23 Jun 2021, 22:39

Generatorprototypen beskrivs ju som en väldigt betydande sak, så ingen annan verkar ha en prototyp. Samtidigt så går det ju att hitta forntidsgeneratorer i Undergångens Arvtagare om jag inte helt missminner mig. Jag tolkade det som att det finns forntida generatorer, men att ingen lyckats replikera dem. Men jag kanske är helt fel ute.
 
metacrust
Topic Author
Posts: 18
Joined: Sun 29 Sep 2019, 20:21

Re: Finns elektricitet?

Sat 26 Jun 2021, 20:19

Men hur drivs cinemateket? För bio kräver väl el?
 
User avatar
Thomas
Posts: 94
Joined: Mon 24 Sep 2012, 19:39

Re: Finns elektricitet?

Thu 01 Jul 2021, 03:25

När jag skrev om världen och Hindenburg tänkte jag mig att det fanns enkla, och dåliga, generator. Fynd man plåstrat, lappat och lagat så ofta att föga kvarstår av originalen. Jag tänkte också att de fanns i sådan mängd att de är relativt vanliga, om än värdefulla. Hur de drivs såg jag som öppet. Knegarna som svettas på en trampcykel för att hålla cinematekets femminutersfilm igång är klart tufft. Enligt mig mycket mer mutant än ett uttag i väggen…
Insta @lofvingart | Writer Svavelvinter, Machinarium , Elysium etcetera
 
User avatar
Robert
Posts: 69
Joined: Sat 23 Jun 2012, 14:44

Re: Finns elektricitet?

Thu 13 Jul 2023, 22:53

När jag skrev om världen och Hindenburg tänkte jag mig att det fanns enkla, och dåliga, generator. Fynd man plåstrat, lappat och lagat så ofta att föga kvarstår av originalen. Jag tänkte också att de fanns i sådan mängd att de är relativt vanliga, om än värdefulla. Hur de drivs såg jag som öppet. Knegarna som svettas på en trampcykel för att hålla cinematekets femminutersfilm igång är klart tufft. Enligt mig mycket mer mutant än ett uttag i väggen…
Ah, tack för svaret. Men bilar och motorcyklar har väl nyproducerade generatorer (då jag fattar det som att det helt enkelt krävs generatorer för att få en motor att fungera - en spelare med omfattande teknikkunskaper gick i taket när det stod att det inte fanns generatorer men motorcyklar)?

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests