Sutaomiiru
Topic Author
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Fler psi-mutationer från M:UA

Thu 18 Mar 2021, 11:55

Undergångens Arvtagare hade flera psi-mutationer som jag tyckte verkade väldigt intressanta, så jag tog och försökte konvertera dem till Hindenburgs regler. Tyvärr har jag inte ansträngt mig särskilt för att göra mutationerna balanserade. Mina två största funderingar är om man borde öka kostnaden för dödsknäpp och om de tidsbegränsade effekterna borde få en bestämd längd istället för T6 stridsrundor. Hoppas att ni kan ha kul med dem i alla fall.

Astral projektion: För 1 KP kan ditt sinne lämna kroppen under T6 stridsrundor och röra sig igenom fasta föremål förutom magnetfält och energifält. Levande saker visas som vita sken. Styrkan på det vita ljuset avgörs av varelsen snitt av SKP och KNS, vilket den som använder mutationen kan avgöra. Det går även direkt att se om någon är psimutant. Döda ting uppfattas som mörka skuggor och robotar som glittrande. Magnet- och energifält upplevs som geometriska former.
Dödsknäpp: 1 KP för att ge slumpmässig mental kritisk skada. Kräver dock en lyckad obeväpnad attack, annars dras KP (med risk för snedtändning) ändå.
Kraftprov: 1 KP för att öka STY med SKP eller KNS under en stridsrunda
Livslänk: 1 KP för att skapa en livslänk till en annan varelse under T6 stridsrundor. Varje skada delas lika på båda inom länken. Vid ojämn skada tar det ursprungliga målet den överblivna skadan. Om någon i länken tar en kritisk skada gör båda det, oavsett om de är brutna eller ej.
Lokalisera: 1 KP för att lokalisera en specifik varelse eller föremål som du har sett med egna ögon. 2 KP för att lokalisera någon/något du bara sett foton eller illustrationer av. 3 KP för någon/något du bara fått beskrivet för dig (av någon som sett målet med egna ögon). Lokaliserar du en person får du en bild av platsen den befinner sig på, inklusive ljud och lukter. Lokaliserar du ett föremål ser du bara platsen.
Mental sköld: Reaktiv förmåga. För lika många KP som anfallaren lägger kan du blockera effekter från psi-mutationer på alla inom kort avstånd. SL måste ge dig valet att blockera mentala attacker även om din rollperson inte ser attacken genomföras. (Jämför med talangen monsterjägare)
Paralysera: För 1 KP per handling kan du spendera andra varelsers handlingar för dess nästa tur (under denna eller nästa runda). Den kan användas flera gånger per tur, men den första handlingen per mål måste vara den korta. Du kan inte blockera någons handlingar över mer än en runda framåt.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests