User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

SPOILERS!!! Gryningens beskyddare BETA, feedback och korrektur

Sun 24 Jan 2021, 21:15

Hej alla!

I denna tråd får ni gärna rapportera korrekturfel och annat knas som ni upptäcker i Beta-PDF:en av Gryningens beskyddare. Denna tråd är ENBART till för spelledare, och det är därmed ok att kommentarer här innehåller spoilers.
Fria Ligan
 
dafgaard
Posts: 35
Joined: Sun 23 Apr 2017, 23:12

Re: SPOILERS!!! Gryningens beskyddare BETA, feedback och korrektur

Tue 26 Jan 2021, 10:50

Fantastiskt kul att få läsa detta, blir riktigt taggad på att spela kampanjen! Har inte hunnit igenom allt än, men har hittat lite grejer jag reagerat på.

S 9: Enligt H:MÄ är det Otto som hittar Aros, inte Maximilian, och de hittar de eftersom det ligger nära deras hemby, de grundar inte byn i närheten efter fyndet. Verkligen ingen biggie dock.

S 11: I äventyret I Skuggan av Långe Jack beskrivs det som att Marcus överlever, och OM han nu istället dör så sker det i alla fall efter sekelskiftet, eftersom det är först då som RP kan träffa honom på Åland. Detta kan ställa till det för gamla UA-spelare.

S 29: Bilden är på sidan 6!

S 107: Lite udda namnval att ha en hyllad hjälte "general Arvid Sköld" när det är etablerat att militärsläkten Schöld (där många personer har namn som börjar på A) har fallit efter skandalerna kring UA. Orsakar lätt missförstånd, gissar jag.

S 128: “Deras syfte är att lära sig mer om robotdrottningen Theresia hitta användbara fornfynd på kuppen.” saknas ett SAMT eller OCH i denna mening.

S 146: Jag ser det på sidan 141?

S 147: Detta kan förvirra för återkommande UA-spelare - i den kampanjen träffas Manfred och Översten aldrig, och om de gör det måste det ske efter Manfred bestigit tronen. Tycker det är jättekul med alla UA-referenser men det är ju trist om de inte är kompatibla med det vi faktiskt redan spelat!

S 161: Så himla kul att Översten gör comeback, men känns onödigt att göra ändringar i karaktärens bakgrundshistoria? Att anta att han är i 40-årsåldern under VRS (när han går i pension) känns lite i underkant, och att han dessutom är officer? Det står i UA-materialet att han saknar koppling till militären, och han är ju antikhandlare.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: SPOILERS!!! Gryningens beskyddare BETA, feedback och korrektur

Wed 27 Jan 2021, 14:27

Finfint, tack för feedback!
Fria Ligan
 
dafgaard
Posts: 35
Joined: Sun 23 Apr 2017, 23:12

Re: SPOILERS!!! Gryningens beskyddare BETA, feedback och korrektur

Wed 27 Jan 2021, 22:29

Finfint, tack för feedback!
Måste också passa på att säga att det verkar vara en riktigt spännande kampanj, och att jag är mycket positivt överraskad av alla snygga och roliga UA-referenser!
 
User avatar
Shads
Posts: 72
Joined: Sat 09 Feb 2019, 15:51

Re: SPOILERS!!! Gryningens beskyddare BETA, feedback och korrektur

Mon 01 Feb 2021, 22:29

Hade mer än gärna skrivit feedback men det verkar som att jag inte fått min pdf för grynings beskyddare *har pledgeat * så hade ingen aning om att den kommit ut
då jag har en aktiv hindenburg grupp skulle jag väldigt gärna vilja testa den på mina spelare, men väntar på svar ifrån support, med risk att låta bitter, sen flera dagar nu ^^°

*editar in mitt svar till fenhorn här då jag inte vill fylla tråden med en massa off topic svar ,och kladda ner tråden *

Hoppas jag med! :3
Last edited by Shads on Tue 02 Feb 2021, 09:25, edited 1 time in total.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: SPOILERS!!! Gryningens beskyddare BETA, feedback och korrektur

Mon 01 Feb 2021, 22:36

Hade mer än gärna skrivit feedback men det verkar som att jag inte fått min pdf för grynings beskyddare *har pledgeat * så hade ingen aning om att den kommit ut
då jag har en aktiv hindenburg grupp skulle jag väldigt gärna vilja testa den på mina spelare, men väntar på svar ifrån support, med risk att låta bitter, sen flera dagar nu ^^°
Om du är en backer så finns länken i senaste updated, men jag antar att du är en late pledger (som då inte har tillgång till backer updates). Förhoppningsvis så ser Tomas eller supporten den här posten.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: SPOILERS!!! Gryningens beskyddare BETA, feedback och korrektur

Tue 09 Feb 2021, 13:23

Min grupp har spelat de två första akterna och vi tyckte att det var kul. Jag har dock inte listat ut hur man ska få spelarna att gå ut och leta efter information mellan att de fått uppdraget i andra akten och det att de ska gå på maskeraden. Min lösning blev att jag bara skickade in skrotputsaren som kund till spelarnas verksamhet och gjorde det uppenbart att han satt på relevant information.

Jag hade också väldigt roligt åt att spelarna i början av sessionen konstaterade att "Det här är en fest, inget fängelse. Vi kan gå när vi vill" bara för att i slutet av sessionen försöka göra upp en plan att distrahera vakterna med rökgranater för att ta sig ut. I mån av tidsbrist sa jag till spelarna att "Jag ser en uppenbar väg för er att ta er ut på. Jag förstår inte riktigt vad ni håller på med.", varpå de förstod att de faktiskt bara behövde säga till vakterna att de skulle gå hem.

I övrigt väldigt kul kampanj, även om jag kommer behöva pausa den så att vi hinner spela MUA först. Vilken tur att mina spelare älskar att bara driva sin verksamhet och leka mamma-pappa-barn medan de väntar på att nästa akt ska börja.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests