vallefjante
Topic Author
Posts: 9
Joined: Fri 15 Jan 2021, 00:54

Konverteringsregler

Fri 15 Jan 2021, 01:06

Halloj

Jag är en rätt ny spelledare men har blivit kär i mutant och dess värld. Jag har spelat i en grupp där vi spelat MUA men med Hindenburg regler och har verkligen gillat det men nu ska jag spelleda en liten grupp av vänner på samma sätt. Min spelledare har mest hittat på nya stats för fiender från MUA och gjort om så de passar med År Noll-motorn men jag skulle gärna vilja ha lite tydliga riktlinjer. Jag läste lite i Kickstarten till Hindenburg och hittade detta Dessutom kommer vi att publicera riktlinjer för att konvertera speldata från MUA till År Noll-systemet, vilket gör det möjligt att spela kampanjtrilogin Undergångens arvtagare med År Noll-motorn för den som vill. och det lät helt fantastiskt för det är ju exakt det jag letar efter.

Min fråga är alltså ifall dessa regler har publicerats eller om det är en sak som kommer. Om dessa är publicerade vet någon vart man kan få tag på dem/köpa dem. Om de inte är släppta än vet något ett bra alternativ man kan använda istället innan de officiella reglerna släpps?

Tacksam för svar och tips!
 
Velocipeden
Posts: 7
Joined: Tue 22 Dec 2020, 22:41

Re: Konverteringsregler

Sun 17 Jan 2021, 23:47

Jag inväntar också eventuella konverteringsregler för att förenkla processen att spela mua med hindenburg-regler. än så länge så har jag bara använt mig av stats på färdiga SLP längst bak i hindenburgboken som någorlunda mall att gå efter. sen är det ju enligt mig inte statsen som gör spelet. bara att hitta på lite själv tills dess att det dyker upp något vettigare sätt att konvertera på :)
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Konverteringsregler

Mon 18 Jan 2021, 00:27

Det finns konverteringsregler för MÅ0 till BRP på M0s nedladdningssida. Kommer inte ihåg hur bra dom är dock. Men kanske det går att använda de reglerna fast tvärtom.

Förhoppningsvis så kommer det något i samband med att kampanjboken släpps, när den nu släpps.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Velocipeden
Posts: 7
Joined: Tue 22 Dec 2020, 22:41

Re: Konverteringsregler

Tue 19 Jan 2021, 20:47

Mjaä, det är gjort för att göra år 0 grejer till BRP. man kanske kan räkna ut litegrann med hjälp av dessa men det räcker inte superlångt.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Konverteringsregler

Tue 19 Jan 2021, 21:00

Mjaä, det är gjort för att göra år 0 grejer till BRP. man kanske kan räkna ut litegrann med hjälp av dessa men det räcker inte superlångt.
Kan bara hålla med :cry:
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
vallefjante
Topic Author
Posts: 9
Joined: Fri 15 Jan 2021, 00:54

Re: Konverteringsregler

Thu 21 Jan 2021, 23:20

Mjaä, det är gjort för att göra år 0 grejer till BRP. man kanske kan räkna ut litegrann med hjälp av dessa men det räcker inte superlångt.
Håller med det funkar inte superbra, min kompis slängde ihop en liten "graf"/kurva som han använder som jag har använt lite men jag hoppas vi får tydligare regler när "Gryningens Beskyddare" släpps.
 
User avatar
Shads
Posts: 72
Joined: Sat 09 Feb 2019, 15:51

Re: Konverteringsregler

Mon 08 Feb 2021, 21:51

Yeah, kan intyga.
Tog en titt på dem konverterings regler som fanns och att *reverse engineer * dem är nästintil en mardröm.

Menar då att konvertera, det var faktiskt rätt så genomgående i detalj hur man ska göra men... Myyycket jobb och matte

Som en mindre räkne kunnig person gör år noll systemet det väldigt lätt för mig som SL
Men satan det bara är något med det gamla systemet som är underbart.

Med lite korrigeringar dvs xP
Ah nostalgins sötma.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Konverteringsregler

Mon 08 Feb 2021, 22:03

Undrar om FL har glömt att det skulle skrivas konverteringsregler. Det kanske kommer med den färdiga pdf:en och om inte så får vi väl göra en skrik-ut till FL om det.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
vallefjante
Topic Author
Posts: 9
Joined: Fri 15 Jan 2021, 00:54

Re: Konverteringsregler

Mon 08 Feb 2021, 22:11

Undrar om FL har glömt att det skulle skrivas konverteringsregler. Det kanske kommer med den färdiga pdf:en och om inte så får vi väl göra en skrik-ut till FL om det.
Vi får hoppas på det bästa
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Konverteringsregler

Tue 09 Feb 2021, 13:04

Jag gjorde en egen tabell för att konvertera MUA till Hindenburg och MÅ0, men den är väldigt klottrig och ger definitivt inte perfekta konverteringar. Det är framför allt färdigheter som är det svåra att konvertera. Jag har också märkt att GE:n blir väldigt godtycklig på de högre nivåerna (Mina konverterade väktarbottar var tex. mycket svagare än de i Gryningens beskyddare).

Uppdatering: Jag tittade igenom tabellen från MÅ0 och försökte vända på formeln. Nu är jag expert på att orsaka avläsningsfel, så det kan vara något knas däri:
G= ((g-5)/3)+1 (GE)
F = (f - 2*g)/10 (Fv)
P=p/5 (Pryl)
(Stor bokstav för Å0 och Hindenburg, liten för MUA. Sen så har inte spelen exakta motsvarigheter på färdigheterna)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests