vallefjante
Topic Author
Posts: 9
Joined: Fri 15 Jan 2021, 00:54

Re: Konverteringsregler

Fri 19 Feb 2021, 00:01

Jag gjorde en egen tabell för att konvertera MUA till Hindenburg och MÅ0, men den är väldigt klottrig och ger definitivt inte perfekta konverteringar. Det är framför allt färdigheter som är det svåra att konvertera. Jag har också märkt att GE:n blir väldigt godtycklig på de högre nivåerna (Mina konverterade väktarbottar var tex. mycket svagare än de i Gryningens beskyddare).

Uppdatering: Jag tittade igenom tabellen från MÅ0 och försökte vända på formeln. Nu är jag expert på att orsaka avläsningsfel, så det kan vara något knas däri:
G= ((g-5)/3)+1 (GE)
F = (f - 2*g)/10 (Fv)
P=p/5 (Pryl)
(Stor bokstav för Å0 och Hindenburg, liten för MUA. Sen så har inte spelen exakta motsvarigheter på färdigheterna)
Riktigt snyggt, sitter och funderar på en egen men kommer nog "sno" den här som en grund. Tack så mycket!
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Konverteringsregler

Thu 25 Feb 2021, 15:47

Jag gjorde en egen tabell för att konvertera MUA till Hindenburg och MÅ0, men den är väldigt klottrig och ger definitivt inte perfekta konverteringar. Det är framför allt färdigheter som är det svåra att konvertera. Jag har också märkt att GE:n blir väldigt godtycklig på de högre nivåerna (Mina konverterade väktarbottar var tex. mycket svagare än de i Gryningens beskyddare).

Uppdatering: Jag tittade igenom tabellen från MÅ0 och försökte vända på formeln. Nu är jag expert på att orsaka avläsningsfel, så det kan vara något knas däri:
G= ((g-5)/3)+1 (GE)
F = (f - 2*g)/10 (Fv)
P=p/5 (Pryl)
(Stor bokstav för Å0 och Hindenburg, liten för MUA. Sen så har inte spelen exakta motsvarigheter på färdigheterna)
Riktigt snyggt, sitter och funderar på en egen men kommer nog "sno" den här som en grund. Tack så mycket!
Man tackar. Insåg att jag tänkte fel vid prylar och har inte riktigt testat mig fram till vad som är rimligast där. Just nu kör jag på prylbonusar och modifikationer så att 10=1, 25=2, 50=3 och 100=5 (Mellan 3 och 5 har jag ingen aning ännu.
Har även testat att konvertera några kraftfullare figurer från MUA och fått några extrema resultat. Tex. skjuta 10 eller STY 7 för vissa MD och IMM. Misstänker att det är deras mutationer och talanger som spökar, och har därmed nerfat dem till max 5 i vardera GE och FV.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Konverteringsregler

Mon 19 Apr 2021, 15:22

Konverteringsregler MUA till MH finns att ladda ned på Fria Ligans mutantnedladdningssajt.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
vallefjante
Topic Author
Posts: 9
Joined: Fri 15 Jan 2021, 00:54

Re: Konverteringsregler

Mon 19 Apr 2021, 15:28

Konverteringsregler MUA till MH finns att ladda ned på Fria Ligans mutantnedladdningssajt.
Tjohej, här ska spelas!
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Konverteringsregler

Mon 19 Apr 2021, 15:54

Konverteringsregler MUA till MH finns att ladda ned på Fria Ligans mutantnedladdningssajt.
Fantastiskt! Otroligt smidigt

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests