User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Kommern någon att spela mutant eller psi-mutant i kampanjspel?

Wed 09 Jun 2021, 00:47

Under de år jag spelade M0 (2014-2017) så var det ingen utav spelarna som sänkte någon GE så mycket så att det blev ospelbart. De flesta karaktärer antingen dog av andra orsaker eller pensionerades tack vare för hög röta. De flesta av dessa, muterade sällan, kanske en eller två gånger, en karaktär bara muterade fyra gånger (alltså fick byta ut en mutation). Så när vi spelade så kan jag inte påstå att det hände speciellt ofta att spelare muterade och mina spelare hittade aldrig någon Regen, så det var ingenting som hjälpte mina spelare då (jag såg att de har ändrat hur den fungerar jämfört med M0).

Som jag ser det är det ett icke-problem som främst är ett problem för spelare som vill ha kakan och äta upp den.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Kommern någon att spela mutant eller psi-mutant i kampanjspel?

Wed 23 Jun 2021, 22:43

Jag har faktiskt aktivt försökt ha ihjäl en av mina karaktärer genom att konstant mutera. Detta med vår homebrew att varje MP snedtänds (vilket egentligen bygger på att vi missförstod reglerna för länge sen). Han står än och är fortfarande en riktig skrämmande motståndare med alla sina mutationer. :D

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests