Det här är specifikt vad jag vill ha från Svärdets Sång till Hindenburg. Observera att även om Hindenburg satsar på en mer utvecklad zon så vill jag ha mer hjälp att applicera dessa regler på klassiska år Noll settingen också.
Talangnivåer och bättre talanger:
Grymt bra ändring av år noll motornm, tyckte talangerna gav en mycket bättre känsla av distinktion mellan karaktärer. Tycker också talangerna var mycket bättre designade i Svärdets sång överlag. Jag kan tycka det är märkligt att talanger kostar så lite jämfört med färdigheter, det gör att "stunts" och specialmanövrar är lättare att ta till sig än att bara bli "bättre". Sen kan jag tycka att det är för många stridstalanger kontra hur många talanger det finns för sociala färdigheter. Jag undrar också hur talanger för hantverk skiljer sig åt mellan Svärdets sång och Hindenburg.
Artefakttärningar:
Artefakttärningarna var ett klockrent sätt att få prylar att kännas "mäktigare". Dessutom får det ner antalet tärningar och jag gillade också möjligheten att karaktärer kan ha D8:or om de blir tillräckligt skickliga. Det här var ett mycket smart sätt att få fram en ökad känsla av skicklighet hos karaktärer vilket passar med den mer utvecklade settingen i Hindenburg. Jag förutsätter detta kommer med i Hindenburg, alternativt något annat finurligt.
Kraftpoäng för fetare yrkestalanger och kraftpoäng är rätt svåra att få tag på:
Det här är också något jag gillar väldigt mycket, tycker de olika yrkena i Svärdets sång känns otroligt mäktiga och gillar även rastalangerna. Jag älskar mutationerna i år noll, men i en mer civiliserad setting är det logiskt att yrken är mer utvecklade. Jag är nyfiken på att se hur detta yttrar sig i Hindenburg. Jag har redan tagit svärdets sång kraftpoäng idén å börjat fila på sätt att föra över det till år noll, det går att läsa mer om det
här.
Bättre monster (Men vill ha dem ännu bättre):
Tycker Svärdets sång var ett steg i rätt riktning för monster i år noll motorn. De kan fortfarande inte pressa men de kan anfalla flera gånger och har flera attacker som anfaller flera motståndare. Det var en enkel men raffinerad ändring som direkt gjorde stora bestar mycket farligare än individuella mindre hot. De blev också mycket mer varierade vilket jag uppskattar mycket. Kommer vi få se några mutant monster uppdaterade efter Svärdets Sångs designmentalitet?