Skeletonman

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Wed 30 Jan 2019, 14:37

Ett stycke BRP till Hindenburg tack.

Henke

Wed 30 Jan 2019, 17:03

Får känslan av att vi blandar två frågor här. Mutant Hindenburg är vad jag vet redan fastslaget ha gå på sin egen (År Noll kompatibel) motor. Det som eventuellt diskuteras är att det skall finnas ett eget regelavsnitt för de som hellre spelar med BRP-regler.

Den andra frågan om nytrycket av UA på något sätt stödjer År Noll/Hindenburg-motorn är enligt mig inte tydligt fastslaget än. Här förutsätter jag att man inte gör några förändringar alls när det gäller BRP-reglerna, men hoppas fortfarande att man kan få dubbla stats som täcker både originalet (BRP) och År Noll/Hindenburg-motorn, eller iaf att man kan få ett År Noll-kompendium, men då kvarstår fortfarande en hel del frågetecken kring färdighetsslag/utrustningsbonusar etc. Har ställt frågan på Kickstartern för att få ett förtydligande.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

McAber

Thu 31 Jan 2019, 17:43

Stretch-goal 10 verkar tyda på konvertering åt båda håll. Själv skulle jag hellre använda Savage Worlds än BRP i MUA-världen. BRP är löjligt tungrott i strid. 4 RP mot 5 SLP kan ta över 2 timmar. Med Suoer-hero supplementet till SW borde det gå att simulera de flesta mutationerna. SW har lägre granularitet så gillar man pill kanske BRP passar bättre, men vill man ha lite fart och fläkt så funkar SW bra skulle jag tro.

Eftersom BRP dessutom är ett generiskt system förlorar man inte någon koppling mellan system och värld i det här fallet. Så jag tycker det är lite bortkastat att lägga resurser på att konvertera till BRP från MYZ, åt andra hållet är mer intressant.
McAber, tilltuffsad varulv
GZIP: Off