User avatar
OlovHk
Topic Author
Posts: 9
Joined: Wed 03 Feb 2021, 23:21

Bärsärk

Fri 28 May 2021, 19:54

Har en fråga kring hur talangen bärsärk fungerar.

Jag spelar en krigare och har nått nivå tre i talangen bärsärk. Det innebär som bekant att jag kan välja att aktivera den när jag blir bruten och återfå samma antal poäng hälsa som jag har nivå i talangen. Tre i detta fal.

När Bärsärken har lagt sig och jag "lugnat ner mig" behåller jag då de poäng hälsa jag återfått eller återgår jag till ett brutet tillstånd?

Häromdagen inträffade följande:

Jag blir bruten på STY och får kritisk skada "blödande buk". Går in i bärsärkarläge och kommer upp tillbaka till tre poäng hälsa. När iskan lagt sig använder en gruppmedlem ett förband och gör ett lyckat slag med två framgångstärningar. Det innebär att jag återfår två poäng hälsa. Jag gick då tillbaka till full hälsa (har 5 i STY). Är detta en korrekt tolkning av hur detta fungerar? Kändes spontant nästan lite som ett fusk... :)
//Olov
 
Klas Bas
Posts: 44
Joined: Tue 29 Jan 2019, 09:03

Re: Bärsärk

Fri 28 May 2021, 21:08

Det ni missade är att man inte kan använda Läkekonst för att återställa någons STY om denne inte är bruten, och det var ju inte din krigare tack vare bärsärkeriet.
Däremot så skulle ni kunnat använda din kamrats lyckade slag i Läkekonst för att förhindra att du dör av din kritiska skada. Med ytterligare ett lyckat slag kan man dessutom halvera läketiden.
 
User avatar
OlovHk
Topic Author
Posts: 9
Joined: Wed 03 Feb 2021, 23:21

Re: Bärsärk

Fri 28 May 2021, 21:21

Ah den lilla detaljen. Tackar för det. Då känns det genast mycket rimligare. Ska gå och sudda lite på rollformuläret. Tackar för förtydligandet.
//Olov
 
User avatar
OlovHk
Topic Author
Posts: 9
Joined: Wed 03 Feb 2021, 23:21

Re: Bärsärk

Tue 08 Jun 2021, 22:49

En till undran om bärsärk.

Om jag blir bruten igen när jag går bärsärkargång, får jag ytterligare en kritisk skada då? Eller är det samma som gäller från första tillfället jag blev bruten.
//Olov
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Bärsärk

Tue 08 Jun 2021, 22:57

En till undran om bärsärk.

Om jag blir bruten igen när jag går bärsärkargång, får jag ytterligare en kritisk skada då? Eller är det samma som gäller från första tillfället jag blev bruten.
Du får en kritisk skada varje gång du bir bruten av skada. Farligt att vara bärsärk, har jag hört.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
OlovHk
Topic Author
Posts: 9
Joined: Wed 03 Feb 2021, 23:21

Re: Bärsärk

Wed 19 Oct 2022, 19:10

Holy hell... ingen barnlek det där...
//Olov

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests