AndersBj
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 16 Feb 2019, 12:51

Speldagbok efter 2,5 års spel

Tue 23 Feb 2021, 23:09

Jag har ingen aning om någon är intresserad av det här, men igår avslutade vi Korpens klagan som vi började 2018. Det här är dagboken jag fört för att hålla rätt på spelarnas rörelser och ungefär när saker hände. Kanske kan det inspirera någon på något sätt (om man lyckas tyda min handstil).

Jag svarar gärna på frågor om någon har några.

https://www.dropbox.com/s/br91krehrwh67 ... k.pdf?dl=0
(stor fil är jag rädd)
 
Magnus Seter
Posts: 103
Joined: Fri 23 Nov 2018, 12:58

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Wed 24 Feb 2021, 13:14

Jag har ingen aning om någon är intresserad av det här, men igår avslutade vi Korpens klagan som vi började 2018. Det här är dagboken jag fört för att hålla rätt på spelarnas rörelser och ungefär när saker hände. Kanske kan det inspirera någon på något sätt (om man lyckas tyda min handstil).

Jag svarar gärna på frågor om någon har några.

https://www.dropbox.com/s/br91krehrwh67 ... k.pdf?dl=0
(stor fil är jag rädd)
Herregud vilken cool grej! Ska läsa!
 
AndersBj
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 16 Feb 2019, 12:51

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Wed 24 Feb 2021, 13:23

:)
Det är ju ingen rafflande läsning dessvärre – bara mina anteckningar. Men eventuellt är det intressant att se hur andra lägger upp sitt spel. Och at allas rollpersoner inte dör hela tiden …
Jag har ingen aning om någon är intresserad av det här, men igår avslutade vi Korpens klagan som vi började 2018. Det här är dagboken jag fört för att hålla rätt på spelarnas rörelser och ungefär när saker hände. Kanske kan det inspirera någon på något sätt (om man lyckas tyda min handstil).

Jag svarar gärna på frågor om någon har några.

https://www.dropbox.com/s/br91krehrwh67 ... k.pdf?dl=0
(stor fil är jag rädd)
Herregud vilken cool grej! Ska läsa!
 
Lalipat
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Wed 24 Feb 2021, 16:35

Shit, vad fint! Har du mer material från din kampanj?
 
AndersBj
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 16 Feb 2019, 12:51

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Wed 24 Feb 2021, 16:46

Jag har en del av kartorna jag använt. De finns länkade från samlingstråden med egetskapat material någonstans. Annars hittas de här:
https://www.dropbox.com/s/t474vpc4e8oc0 ... r.pdf?dl=0

Sen finns det en massa andra anteckningar, men inget som är tänk att användas av någon annan än mig, så det är kanske inte direkt begripligt.
 
Mr Oldtimer
Posts: 388
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Wed 24 Feb 2021, 23:22

Trevligt sätt att sammanställa det hela. Jag har uppdragit åt mina spelare att föra en krönika över deras äventyr men efter 2,5 års kampanj börjar den bli svår att överblicka. Vad har du för verktyg för detta? Har du gjort mallen själv?
 
AndersBj
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 16 Feb 2019, 12:51

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Thu 25 Feb 2021, 00:16

Jag skriver GoodNotes på en iPad. Ja, mallen är hemmagjord. Jag tror aldrig jag haft spelare som fört anteckning över huvud taget. Å andra sidan märker de mindre när jag blandar ihop saker.
 
Magnus Seter
Posts: 103
Joined: Fri 23 Nov 2018, 12:58

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Thu 25 Feb 2021, 11:13

Jag har en del av kartorna jag använt. De finns länkade från samlingstråden med egetskapat material någonstans. Annars hittas de här:
https://www.dropbox.com/s/t474vpc4e8oc0 ... r.pdf?dl=0

Sen finns det en massa andra anteckningar, men inget som är tänk att användas av någon annan än mig, så det är kanske inte direkt begripligt.
Dina kartor är ju helt enorma de också!

/Magnus
 
AndersBj
Topic Author
Posts: 13
Joined: Sat 16 Feb 2019, 12:51

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Thu 25 Feb 2021, 12:06

Tack!
 
Etzel
Posts: 1
Joined: Tue 03 Nov 2020, 12:50

Re: Speldagbok efter 2,5 års spel

Sun 14 Mar 2021, 22:55

Så kul att läsa!
Jag hittade dina kartor och började använda dem i min kampanj för några månader sedan, de är så fantastiskt fina! Tack så mycket för att du delar med dig!
Vi har hittills gjort Tuminne och Flarkvrå. Tuminne kom att handla om en byhövding som höll invånarna som slavar genom att hota med "gudarnas straff". När mina äventyrare kom dit och lurades gå in i det döda trädet blev de attackerade av en stryparranka som nästan tog död på dem allihop. Byhövdingen använde detta för att visa invånarna hur det går om man inte respekterar honom och spelarna undkom endast genom en lyckad förhäxning och utpressning av honom.
Flarkvrå blev en reptilfolksby dit spelarna kom efter att ha jagat efter en svartalf som flytt dit med ett barn som enligt traditionen skulle tillhöra en halvlingsfamilj. Det slutade, som det ofta gör med reptilfolk inblandade, att de fick fly hals över huvud för att inte bli uppkäkade.

Har du några tips på vad man kan göra med Harmklint och Kamars udde? Det vore kul att ha lite förberett när de ordinarie äventyrsplatserna börjar ta slut. :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests