Gangir
Topic Author
Posts: 51
Joined: Thu 06 Sep 2018, 14:11
Location: Mölnlycke

Svensk version för Foundry VTT?

Tue 23 Feb 2021, 18:11

Kommer det en Svensk version av reglerna och Bittermarkerna till Foundry?
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 516
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Tue 23 Feb 2021, 19:05

Inget planerat på svenska för tillfället. Både plattformen och utvecklarna är engelskspråkiga så det är där fokus ligger just nu.
Fria Ligan
 
Gangir
Topic Author
Posts: 51
Joined: Thu 06 Sep 2018, 14:11
Location: Mölnlycke

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Tue 23 Feb 2021, 23:01

Inget planerat på svenska för tillfället. Både plattformen och utvecklarna är engelskspråkiga så det är där fokus ligger just nu.
Udda resonemang - lite som att allt Google och Microsoft skulle göra allt endast på engelska. Men man får väl hoppas att det kommer.
 
Trumman
Posts: 1
Joined: Mon 01 Jul 2019, 10:51

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Wed 03 Mar 2021, 21:54

Jag vill bara inflika och säga att det hade varit trevligt med en svensk översättning.
 
Mr Oldtimer
Posts: 385
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Wed 03 Mar 2021, 22:31

Samma här. Jag har redan köpt den engelska för att kunna köra över huvud taget men köper gladeligen en svensk version också om ni gör en sådan.
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Mon 15 Mar 2021, 09:38

Någon som vet hur man sätter ut äventyrs platserna på kartan? Foundry/forge
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Mr Oldtimer
Posts: 385
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Tue 16 Mar 2021, 08:32

Någon som vet hur man sätter ut äventyrs platserna på kartan? Foundry/forge

Platserna ligger uppradade vid sidan av kartan. De är skapade som ”tiles” så du måste in i det verktyget för att kunna manipulera dem. Andra uppifrån i menyn till vänster, har jag för mig.
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Thu 18 Mar 2021, 19:18

Någon som vet hur man sätter ut äventyrs platserna på kartan? Foundry/forge

Platserna ligger uppradade vid sidan av kartan. De är skapade som ”tiles” så du måste in i det verktyget för att kunna manipulera dem. Andra uppifrån i menyn till vänster, har jag för mig.
Tackar, det var rätt väg att gå.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Mr Oldtimer
Posts: 385
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Fri 19 Mar 2021, 01:16

Någon som vet hur man sätter ut äventyrs platserna på kartan? Foundry/forge

Platserna ligger uppradade vid sidan av kartan. De är skapade som ”tiles” så du måste in i det verktyget för att kunna manipulera dem. Andra uppifrån i menyn till vänster, har jag för mig.
Tackar, det var rätt väg att gå.
Så lite så. Sitter själv och håller på att lära mig systemet. Och att skriva in beskrivning av äventyrsplatserna på svenska så det inte ska bli fullt så uppenbart vilka äventyrsplatser som är bifogat i modulen och vad jag skapar själv...
 
rockistrollis
Posts: 5
Joined: Fri 19 Feb 2021, 15:16

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Thu 01 Apr 2021, 01:19

Hade bara velad ha alla " Core Items" på svenska. Platserna är inte av så stort intresse då men blev lite urlakad av att inte ens core delar som items var på något annat än engelska. Tur att det var rea på på modulen så inte stora pengar i sjön på något jag inte får användning av.

Hade lagt in nästa allt på svenska själv. Nästan alla kampanjfigurer och besvärjelser. Har bara förnödenheter och utrusning kvar. Den delen tar dock mest tid då det är så mycket småpill med kostnader, tid och talanger på varje sak.

Känns lite *meh* att dra över sakerr till ett annat kompendium och byta språk där. Systemet i sig går ju att fix till så karaktärsbladet blir på svenska med lite editering i .json filer. Systemet i sig är lite wonky i grunden, men det var ok när det var gratis. Nu när det är sponsrat och licensierat så är det mycket som är väldigt suboptimalt.

Började spela DnD och Pathfinder på Foundry VTT då gruppen blev "splittrad" pga av nya jobb och corona och bytte till Svärdets Sång till stor del då det var på svenska och lättare att köra.

Börjar nog känna :cry: DM-burnout :cry: nu så pga av allt pill så kanske byter till Pathfinder 2 igen eftersom allt ligger uppe på nätet och systemet i sig har bilder redan.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests