Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Tue 13 Apr 2021, 21:48

Jag skulle också gilla en svensk version! Köper direkt om ni på Fria Ligan skulle ändra er!
 
Gangir
Topic Author
Posts: 51
Joined: Thu 06 Sep 2018, 14:11
Location: Mölnlycke

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Thu 12 Aug 2021, 23:07

Tycker att det är dags att Fria Ligan översätter åtminstone grundreglerna till Svenska!
Känns olustigt att alla SL ska kopiera saker från PDF för att mata in i sitt eget system.
 
Sibilisibili
Posts: 7
Joined: Fri 04 Jan 2019, 00:10

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Mon 16 Aug 2021, 07:33

Jag undrar i mitt stilla sinne vad möjligheterna skulle vara för Fria Ligan att sanktionera att communityt helt enkelt gör en svensk översättning av den engelska Foundry-modulen? Jag tänker då att det fortfarande skulle stå FL helt fritt att sälja modulen i vanlig ordning.

(Samma fråga, egentligen, för Väsen och alla andra.)
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Wed 01 Sep 2021, 11:47

Jag undrar i mitt stilla sinne vad möjligheterna skulle vara för Fria Ligan att sanktionera att communityt helt enkelt gör en svensk översättning av den engelska Foundry-modulen? Jag tänker då att det fortfarande skulle stå FL helt fritt att sälja modulen i vanlig ordning.

(Samma fråga, egentligen, för Väsen och alla andra.)
Det vore jättecoolt om det kunde bli bra!
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Sun 05 Dec 2021, 13:28

Är det någon som vet hur man kan få till att använda den svenska kartan över Ravlandet? Det mesta andra verkar gå att copy pasta själv även om det tar en helvetisk lång tid.
 
Jens go game
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Sun 19 Dec 2021, 12:32

Är det någon som vet om man översätter själv till Svenska i vilka filer man skall ändra så att man kan ha kvar svenskan vid eventuella uppdateringar.
 
Mackie_74
Posts: 13
Joined: Sun 24 Dec 2017, 00:58

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Tue 15 Mar 2022, 12:29

Intressant? Angående det jobbet ni verkar lägga på att redigera Foundry till svenska, är det något som går att dela på något sätt? Rent tekniskt alltså? Sen kan man ju ge en slant som tack såklart! Men jag vet inte hur detta funkar...
 
Mackie_74
Posts: 13
Joined: Sun 24 Dec 2017, 00:58

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Sun 24 Jul 2022, 01:37

Kan vi få en Kickstarter för Foundry moduler till svenska? Snälla
 
Mackie_74
Posts: 13
Joined: Sun 24 Dec 2017, 00:58

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Sun 14 Aug 2022, 18:47

Jag har suttit och lekt med Foundry nu några veckor och lärt mig en del (från ingenting)
Jag undrar om det finns något intresse av att dela erfarenheter angående svensk översättning av Foundry systemet? Jag har skapat en rad modifieringar av till exempel huvudkartan med stickers till svenska. Samt även kortleken med artefakter och riddjur. Även adderat där jag saknat svenska i kalendern med årstider. Väderrapporter och allmänna tillägg i svenska lexikonet. Sitter och jobbar igenom combat kapitlet (för där ville jag gärna se svenska) resten kanske jag kan leva med på engelska...


Hur som helst jag har gjort ett mappsystem med ersättnings-mapp parallellt med en vägledande shortcut så det går lätt att trycka en sakerna en efter en...

Finns det något intresse av att ha en gemensam one-drive plats för detta? Fler kunde ju iså fall hjäpas åt.


Känns ju inte som att vi får någon svensk översättning på något annat sätt...

(P.s kartan med klistermärkena är bra och högupplöst, hittade den här i tråden tidigare och fixade till)


Jag avvaktar och ser vad responsen blir :-)
Last edited by Mackie_74 on Sun 14 Aug 2022, 19:29, edited 1 time in total.
 
Mackie_74
Posts: 13
Joined: Sun 24 Dec 2017, 00:58

Re: Svensk version för Foundry VTT?

Sun 14 Aug 2022, 19:05

Är det någon som vet hur man kan få till att använda den svenska kartan över Ravlandet? Det mesta andra verkar gå att copy pasta själv även om det tar en helvetisk lång tid.
Japp jag fixade det med kartan, se min nya post

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest