User avatar
OlovHk
Topic Author
Posts: 9
Joined: Wed 03 Feb 2021, 23:21

När är ett slag misslyckat

Mon 08 Feb 2021, 22:40

Undrar när ett slag räknas som misslyckat och en således skulle kunna aktivera sin stolthet för att få en sista chans?

En situation som har uppstått ett par gånger är när det blir ett motståndsslag.
När i den turordningen räknas slaget jag slår som misslyckat? Jag kan ju slå ett lyckat slag med två "svärd" och ändå misslyckas när det kommer till just motståndsslag.

Undrar även när jag kan pressa mitt slag i en motslags-situation. Är det när jag ser vad motståndaren slagit eller måste jag pressa mitt slag innan motståndaren slår?

En sak till, och det är denna situation som uppstått ett gånger. 8-) När kan jag aktivera min stolthet när det kommer till motståndsslag? Är det när jag och motståndaren slagit, eller måste jag aktivera den innan motståndaren slagit för att få slå om? Det anknyter till det jag skrev i början om när ett slag räknas som misslyckat.

Tacksam för all hjälp jag kan få.
//Olov
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: När är ett slag misslyckat

Mon 08 Feb 2021, 22:48

Du aktiverar din stolthet när du har misslyckats. Vad gäller motståndsslag så är det lurigt och det är väl inte helt klarlagt hur det fungerar. Vi kör med att ett motståndsslag består i två slag, ditt och din motståndares och eftersom du inte vet om du har misslyckats tills bägge sidor har rullat färdigt så får du aktivera din stolthet när så sker.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
OlovHk
Topic Author
Posts: 9
Joined: Wed 03 Feb 2021, 23:21

Re: När är ett slag misslyckat

Mon 08 Feb 2021, 22:53

Ja det låter ju väldans rimligt. Än en gång så lyfter jag på hatten och bugar åt ditt håll Fenhorn. Tack.
//Olov

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests