Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Svärdets sång i Trakorien

Tue 15 Sep 2020, 11:02

Jo, där har du en poäng.

Min dröm vore en anpassad Väsen-version som grundregelverk till Svavelvinter 2.0, men med skuggspel o enklare magi etc från Svavelvinter. Dvs ett enklare och lättsammare spel än Svärdets Sång.
 
User avatar
swimcircles
Posts: 12
Joined: Wed 05 Jul 2017, 13:11
Location: Stockholm

Re: Svärdets sång i Trakorien

Sat 06 Mar 2021, 18:22

Hur gick det med konverteringen?

Jag är väldigt inne på att spela igenom Konfluxsviten med SS-regelverket, och har pillat lite med magiskolorna. Kom någon på en bra talang för ankor?
 
Lalipat
Topic Author
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: Svärdets sång i Trakorien

Sat 06 Mar 2021, 18:35

Jo, det blev ganska bra! Jag använde Dödens väg som nekromanti och plockade lite här och där för Perrimas Kmordakraft.

Jag formulerade den här släktestalangen för ankor:

Ankornas naturliga element är vatten. De sjunker inte så länge de andas och behöver därför inte slå några slag för UTHÅLLIGHET för att undvika drunkning (Spelarboken s. 109).

De kan dessutom röra sig ovanligt smidigt och ljudlöst i vatten. När du slår för SMYGA i vatten kan du spendera kraftpoäng som automatiskt förvandlas till extra x. Du kan till och med slå först och spendera KPnär du ser hur slaget gick.
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Svärdets sång i Trakorien

Thu 11 Jan 2024, 11:54

Kom ni i mål? Kan du dela regelkonverteringarna?
 
Lalipat
Topic Author
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: Svärdets sång i Trakorien

Fri 08 Mar 2024, 21:34

Nej, vi la ner en bit in i Oraklets fyra ögon. Tror inte att jag har konverteringarna nedskrivna någonstans utan det blev mest höftande. Om du undrar något specifikt kan jag nog gräva fram de statsen.

Men överlag känner jag nog att Svärdets sång-reglerna funkade bättre till Svavelvinter än till Oraklets fyra ögon. I det senare blir resorna lite väl långa för hexkräl. Jag gjorde ett försök att skapa mekanik för det (finns som Väder och sjöfart på DriveThru) men jag fick tweak äa dem ganska mycket för att det skulle flyta.

Who is online

Users browsing this forum: Ahrefs [Bot] and 8 guests