Lalipat
Topic Author
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Svärdets sång i Trakorien

Sun 12 Jul 2020, 07:37

Jag kommer eventuellt spela Konfluxsviten med Svärdets sång-reglerna. Jag har identifierat följande anpassningar jag behöver göra.

- Anpassa spelledarpersonernas värden
- Skapa släktestalang för ankor
- Skapa hexagonkartor för Marjura och Trakorien

Finns det annat jag bör göra? Finns det något i Svärdets sång-reglerna som är nära kopplat till Ravland-settingen och därför bör göras mer trakoriskt?
 
Klas Bas
Posts: 44
Joined: Tue 29 Jan 2019, 09:03

Re: Svärdets sång i Trakorien

Sat 29 Aug 2020, 21:38

Jag skulle nog ha sett över magiskolorna en aning. Illusionister kanske kunde vara ett fräscht tillskott.
 
WanaxOdysseus
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Svärdets sång i Trakorien

Wed 02 Sep 2020, 01:33

Har funderat på liknande, med gillar ju Svavelvinter-reglerna också. För/nackdelar om man jämför dem?
 
Jimorie
Posts: 20
Joined: Wed 24 Aug 2011, 20:01

Re: Svärdets sång i Trakorien

Tue 08 Sep 2020, 16:35

Jag spelleder själv just nu Svavelvinter-kampanjen med Svärdets sång som regelverk, fast med ganska mycket husregler. (De flesta av våra husregler är dock inte motiverade av kampanjen i sig.)

För mig är skillnaderna mellan Svavelvinter och Svärdets sång att Svavelvinter lutar mer åt "roll-sidan" i rollspel, och Svärdets sång mer åt "spel-sidan". Det avgörande för mig är att Svärdets sång ligger närmare gamla Drakar och demoner i sin känsla, men är samtidigt ett modernare och roligare regelverk att spela med (i mitt tycke).
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Svärdets sång i Trakorien

Tue 08 Sep 2020, 17:22

Jag fattar inte att inte Ligan ger ut originalkampanjen som moduler till Svärdets Sång, ev med en kortare regelanpassning för Trakoriens särdrag.

På så sätt håller man liv i originalen och Svavelvinterrollspelet och ger även innehåll till Svärdets S. Kör det som en Kickstarter.

PS Nog mer jobb kanske att baxa in SS-reglerna så att de ersätter hela SV-rollspelet, men behåller allt annat skrivet till SV-rpget. Tror dock att det ändå är kommersiellt gångbart, då all text, illustrationer etc redan finns.
Last edited by Byrax on Tue 15 Sep 2020, 07:10, edited 2 times in total.
 
Lalipat
Topic Author
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: Svärdets sång i Trakorien

Tue 08 Sep 2020, 17:32

Jag har kört tre spelmöten nu och det fungerar hittills väldigt bra med Svärdets sång-reglerna. Jag har spellett äventyret en gång innan med DoD91-reglerna och tycker nog att det är roligare som vi kör nu. Inte minst Marjuras klimat blir väldigt skoningslöst med väderreglerna från Bittermarken!

Jag kör allt via Roll20 och har lagt in (nästan) alla anpassade SLPs där. Jag delar gärna med mig om intresse finns, men vet inte hur.
 
Jimorie
Posts: 20
Joined: Wed 24 Aug 2011, 20:01

Re: Svärdets sång i Trakorien

Mon 14 Sep 2020, 09:31

Jag har kört tre spelmöten nu och det fungerar hittills väldigt bra med Svärdets sång-reglerna. Jag har spellett äventyret en gång innan med DoD91-reglerna och tycker nog att det är roligare som vi kör nu. Inte minst Marjuras klimat blir väldigt skoningslöst med väderreglerna från Bittermarken!

Jag kör allt via Roll20 och har lagt in (nästan) alla anpassade SLPs där. Jag delar gärna med mig om intresse finns, men vet inte hur.
Kul att höra! Jag hade absolut varit intresserad att ta del av vad du har gjort. Vi har spelat fem spelmöten in i Svavelvinter så vi är nog ganska synkade.

Jag skulle också kunna dela med mig av mina konverterade versioner av några monter och artefakter om det finns intresse. :)
 
Lalipat
Topic Author
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: Svärdets sång i Trakorien

Mon 14 Sep 2020, 13:03

Jag har kört tre spelmöten nu och det fungerar hittills väldigt bra med Svärdets sång-reglerna. Jag har spellett äventyret en gång innan med DoD91-reglerna och tycker nog att det är roligare som vi kör nu. Inte minst Marjuras klimat blir väldigt skoningslöst med väderreglerna från Bittermarken!

Jag kör allt via Roll20 och har lagt in (nästan) alla anpassade SLPs där. Jag delar gärna med mig om intresse finns, men vet inte hur.
Kul att höra! Jag hade absolut varit intresserad att ta del av vad du har gjort. Vi har spelat fem spelmöten in i Svavelvinter så vi är nog ganska synkade.

Jag skulle också kunna dela med mig av mina konverterade versioner av några monter och artefakter om det finns intresse. :)
Gött! Jag PMar dig!
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Svärdets sång i Trakorien

Mon 14 Sep 2020, 20:13

Lägg gärna ut stats etc i tråden! Ger inspiration till fler över tid och möjlighet till feedback etc
 
WanaxOdysseus
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Svärdets sång i Trakorien

Tue 15 Sep 2020, 00:14

Jag känner ju att Skuggspelet är så himla bra för kampanjen, så den biten vill jag inte förlora. SS har ju tyvärr inget riktigt motsvarande. Borgbyggandet har man inte så mkt behov av i Konfluxsviten, egentligen...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests