Jens go game
Topic Author

Klistermärken på spelmarkörer

Sun 10 May 2020, 13:55

Jag har precis fått hem den vackra tygkartan till svärdets sång. Insåg att det inte blir så vackert med klistermärken på tygkartan och frågan är om de skulle sitta kvar. Men jag tänkte att man kanske kan klistra klistermärken på någon form av pappermarkörer. Någon som har tips på att göra egna pappersmarkörer?

Eldhierta

Re: Klistermärken på spelmarkörer

Sun 10 May 2020, 23:10

Funderade precis på det här själv. En lösning skulle ju kunna vara att göra pins av alla klistermärkena, så kan man nåla fast dem på kartan sen. Problemet där är väl att en knappmaskin inte är så värst billig...

Jens go game
Topic Author

Mon 11 May 2020, 21:41

Bra idé. Det kanske finns blanka pins att köpa, då kan man klistra märket på den blanka pinsen.

Jens go game
Topic Author

Sat 30 May 2020, 13:36

Jag kollade runt på lite pins men det blev ganska dyrt om man skulle köpa färdig tryckta. Tillslut valde jag att printa klistermärkena som man fick med i kickstartern på ett tjockt vanligt A3 papper med lite fin strucktur och använde en helt vanlig säkerhetsnål. Jag blev grymt nöjd över resultatet. Det är också mycket tydligare på kartan än att använda klistermärkena. Gillar grymt mycket.