Det är just E10 domedagsbesvärjelsen med risk förmissöde som är grejen. En tanig liten E3 zombie är inte hälften så ballt som en E10 superzombie!
Dessutom vore det helt ologiskt av Katorda att inte lägga E6 dödens hand när han är i duell på liv och död med en RP.
Men ja, de nya reglerna gör SLP bra mycket farligare i längden. Och säkerligen enklare att administrera och sånt
Skapa zombier är en ritual och knappast något man gör i en strid eller när man utforskar. Vad en SLP gör då, är helt upp till dig som SL. Hur många zombier han har och till vilken nivå är upp till dig som SL. I en konflikt sedan så kan ju en nekromantiker antigen starta med att lägga ett magiskt sigill E3 eller om SL vill, antas ha ett sådant redan lagt på sig (den varar ju i ett kvartsdygn) om nekromantikern antas veta att han är under magiskt hot innan konflikten börjar. I strid kan sedan sagda nekromanter anfalla med svärd och sköld eller med besvärjelser upp till E3. E3 är inte dåligt. Det innebär, vad gäller dödshand, 3 i skada, 2 om han lägger den på kort avstånd. Den kan ju dessutom överväxlas. Det är som han skjuter med ett armborst som alltid träffar med lite extra i skada, varje runda.
Men som sagt, det är du som är SL och om du tycker att en viss SLP ska vara extra kraftfull så skriv ditt att just den SLPn kan lägga besvärjelser lika med hans Rank +1 eller mer.