Angerboda
Topic Author
Posts: 16
Joined: Wed 21 Nov 2018, 19:42

Stormunsel.

Tue 28 May 2019, 15:01

Tjo!

Jag har kommit en bit in i Korpens klagan och ska snart SL:a Stormunsel. Jag tänkte göra en rätt pulpig grej, det kanske inte blir bra, men jag älskar verkligen Jules Verne så det får gå som det går :D

Jag tänkte gå bananaz med Solgrottan, göra den mycket större (göra ett egen egen hexagonkarta), ha med dinosaurier (Stålenhags nya bok som bestiarie), befolkningen tänkte jag köra "indier/sikher" (Kapten Nemo-style). Expeditionen ska helt enkelt bli mycket fetare med egna äventyrplatser, tempelstäder och grottor osv. 

Min tanke är att de dyrkar solklotet i rännan.

Men, det är här jag behöver er, förslag till händelser. Jag tänker intriger om den högsta prästposten, parader går fel, dinosaurieattacker. Har ni några balla förslag på den här Verne-expedionen.

Tack på förhand! 
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Stormunsel.

Tue 28 May 2019, 21:20

Faktum är att jag nog tänkte en hel del i termer av Vernes ”Till jordens medelpunkt” när jag skrev äventyret (och en del annat - notera alla referenser till The Doors ”Not to Touch the Earth” till exempel ;-) ). Jag har bara läst romanen som serietidning (Illustrerad klassiker för länge länge sedan), men det satt sig ganska hårt.

Vad jag menar är att det nog går bra att polpa på!
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Stormunsel.

Thu 30 May 2019, 12:39

Gillar verkligen det här upplägget och den här idén :)
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Stormunsel.

Thu 30 May 2019, 12:48

Du kunde ju kasta in ett samhälle med dvelver, kanske en fältstation för att hålla koll på de högre lagren. Jag gillade själv idén med att äventyrarna tar sig ned en kilometer under jord för att inse att världen fortsätter ännu längre ned.
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Stormunsel.

Thu 30 May 2019, 13:25

Du kunde ju kasta in ett samhälle med dvelver, kanske en fältstation för att hålla koll på de högre lagren. Jag gillade själv idén med att äventyrarna tar sig ned en kilometer under jord för att inse att världen fortsätter ännu längre ned.
Riktigt bra idéer, skulle va kul med ett dvelver samhälle faktiskt.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Angerboda
Topic Author
Posts: 16
Joined: Wed 21 Nov 2018, 19:42

Re: Stormunsel.

Sun 02 Jun 2019, 19:35

Bra idé med fältstation! Dvelverna har koll på övre lagren, men också solrännan. På så sätt kan man få till relationer med ”sikherna” som jag tänker dyrkar solklotet i rännan. Nu börjar det bli en äventyrsplats :D
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Stormunsel.

Mon 03 Jun 2019, 10:57

Min tanke är att de dyrkar solklotet i rännan.
.
Ritual med människooffer, där den utvalde väntar framför klotet i rännan för att bli ”solens brud”. Och vore inte solen extra glad över att få stifta bekantskap med en av besökarna från övervärlden? Flamma stolt!
 
Angerboda
Topic Author
Posts: 16
Joined: Wed 21 Nov 2018, 19:42

Re: Stormunsel.

Mon 03 Jun 2019, 15:33

Kanon!

Då får man ett intrigspel i templet över vilken präst som ska offras, där gruppen får vara med och intrigera.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests