Ehm, i ett anfall av total slumpmässighet och svammel lyckades jag göra som så att det äventyrargäng jag leder har fått tag på 2 magiska spikar.
De här spikarna hittade de fastspikade genom ögonen på en f.d korpföljare som ett gäng rostbröder hade haft ihjäl efter en strid. De här spikarna hade som uppgift
att binda kvar själen i denna världen så den inte får passera vidare osv. Hittils är inget konstigt. MEN! I samma anfall av obetänksam slumpmässighet har jag bestämt
att den som tog ut spikarna (en orch) på nätterna när den är vaken har audiitativa hallucinationer/visioner av korpars skrän, och folk som strider osv. Dvs, ett eko från
dödsögonblicket för den stackars korpföljaren.
Men nu har jaft igång det ett tag och det vore kul att komma vidare med de här hallucinationerna. Men hur gör jag det smartast och på ett intressant vis? De har redan "besegrat" gasten av korpföljaren genom att ta spikarna. Så en gast eller spöke kan inte frammanas igen utan att det blir konstigt. Jag skulle vilja ha något tips på hur jag kan gå in djupare i de här spikarna och
deras koppling till spelaren som tog dem. (dessutom lyckades jag pinsamt nog göra så att även spelkaraktärens dotter råkade höra de här visionerna. Så man kan säga att de är ihopkopplade genom blodet på något vis. Så nån variant av blodsmagi känns rimligt att resonera runt)