Angerboda

Vintern kommer...

Sat 06 Apr 2019, 00:32

Vad tror ni om expansionen upp till det vintriga norr? Vad har vi att vänta?

tobiascervin

Re: Vintern kommer...

Sat 06 Apr 2019, 10:33

Är detta spekulationer eller har jag missat något? :P
"Not all those who wander are lost"

AndersP

Sat 06 Apr 2019, 17:49

Är detta spekulationer eller har jag missat något? :P
Det nämde det i deras senaste pod.

Tror det kan bli bra, kan också vara intressant att att ha en annan författare än Erik även om jag är förälskad i hans kampanj. Ska också bli intressant att se hur de får tecknarnas stil att flyta ihop med grundreglerna estetik.

Angerboda

Sat 06 Apr 2019, 23:23

Det vi vet hittills är att de kommer en bok i tjockleken Korpen och en karta lika stor som gamla. Blir pepp :D

Simpa

Mon 08 Apr 2019, 12:18

Alvaro Tapia ska göra illsutrationerna vilket jag är mycket glad över, tycker att illustrationerna som han gjort till Quetzels torn är fantastiska. Jag har mest en sak jag skulle vilja föra vidare angående expansionen: 

Kan vi inte få en (eller två?) Sägner från norr redan nu? Det hade varit väldigt roligt att kunna ge spelargruppen det redan innan de ens vet att de kan resa norrut...! Något spännande som krypt söderöver och "öppnar upp världen" lite på samma sätt som Aslene redan är uppöppnat? Någon som har kontakt med författaren (Magnus Seter) eller någon från Fria Ligan som kan svara på om det hade vart möjligt? :)

Magnus Seter

Mon 29 Apr 2019, 09:31

Alvaro Tapia ska göra illsutrationerna vilket jag är mycket glad över, tycker att illustrationerna som han gjort till Quetzels torn är fantastiska. Jag har mest en sak jag skulle vilja föra vidare angående expansionen: 

Kan vi inte få en (eller två?) Sägner från norr redan nu? Det hade varit väldigt roligt att kunna ge spelargruppen det redan innan de ens vet att de kan resa norrut...! Något spännande som krypt söderöver och "öppnar upp världen" lite på samma sätt som Aslene redan är uppöppnat? Någon som har kontakt med författaren (Magnus Seter) eller någon från Fria Ligan som kan svara på om det hade vart möjligt? :)
Hej!

Lessen för ett sent svar.

Jag tror absolut inte att det ska vara omöjligt med lite "teasers". Ska kolla med Ligan och se vad vi hittar på.

Ja, och jag är ju medlem på det här forumet (spelleder Svärdets Sång varannan vecka) så ställ gärna fler frågor om ni har dem.

MVH

/Magnus

Simpa

Thu 09 May 2019, 20:29

Hej!

Lessen för ett sent svar.

Jag tror absolut inte att det ska vara omöjligt med lite "teasers". Ska kolla med Ligan och se vad vi hittar på.

Ja, och jag är ju medlem på det här forumet (spelleder Svärdets Sång varannan vecka) så ställ gärna fler frågor om ni har dem.

MVH

/Magnus
Hej igen Magnus,

väldigt roligt att höra, då hoppas jag verkligen på lite teasers från norden! Mina spelare skulle bli is och hagel över det, och fatta vinken direkt (eller få en riktigt fin överraskning när de väl reser norrut). Nu när denna typ av direktkommunikation är möjligt hade det varit skoj om det gick i lås!

Hälsningar

/Simon

Magnus Seter

Fri 10 May 2019, 11:24

Nu när denna typ av direktkommunikation är möjligt hade det varit skoj om det gick i lås!

Hälsningar

/Simon
Hello Simon!

Jag träffade Ligan och Erik G igår, och jag ska nu fundera på hur jag kan dels informera om vad som händer i skrivandet och dels hur jag ska dra nytta av den kunskap alla ni andra som också spelar Svärdets sång besitter.

Det blir högst troligtvis främst på den engelska delen av forumet, men för de som inte känner att det är bekvämt att diskutera där så kan ju vi också bråka om saker på det svenska delforumet.

MVH

/Magnus
GZIP: Off