Sennah001

Hegel - En Äventyrsplats By/Fästning

Sun 31 Mar 2019, 01:57

Varning! Endast för Spelledare!

Hejsan allesammans!

För ett par veckor sedan skapade jag min första äventyrsplats vid namn Hegel. Äventyrsplatsen är designad med möjligheter för SL att anpassa platsen till sin egen kampanj och spelledarstil (det olika anpassningsmöjligheterna beskrivs i dokumentet). Hegel är centrerat runt en turnering som borgmästaren håller på att anordna med en mäktig artefakt som huvudsakligt pris. I äventyrsplatsen finns det även kopplingar till andra platser i det glömda landet, bland annat Rosenöga med en grupp orcher från Urhur-klanen som har anlänt till Hegel och har anmält sig som utmanare i turneringen, och en grupp dvärgar från Stormunsel som också har anlänt och anmält sig till turneringen. Hegel har även en karta till SL med beskrivningar på det olika platserna och en handout-karta till spelarna, det finns även en lista med beskrivningar av det olika SLP:s som spelarna kan stöta på. 

Hegel - Äventyrsplats By eller Fäste

Sägen
Har ni hört vad som sker i Hegel? Alla som är ute efter rikedomar, kraftiga föremål och att skapa ett namn för sig är på väg dit. Tydligen ska byns borgmästare, en nasare vid namn Nott Guldtunga, kommit till makten sedan blodsdimman lyfte och nu anordnar han någon form av turnering. Priset sägs vara någon form av magisk artefakt och en hel del guld, dock vet man aldrig vad för typer som kan lockas till ett en situation som denna, på gott och ont.

Jag och min spelgrupp har redan spelat igenom Hegel med bra resultat. Komiskt nog valde mina spelare att inte delta i turneringen, deras anledning var -" Vi slåss inte för nöjes skull", utan dem tog del av dem andra sakerna som Hegel erbjuder via anslagstavlan. Den mäktiga artefakten som jag valde att använda som pris i turneringen var Nattvararens Timglas, men det visade sig inte vara tillräckligt lockande för mina spelare att delta i turneringen. Under tiden mina spelare var i Hegel pratade dem med orcherna och dvärgarna som berättade sägnerna om Rosenöga respektive Stormunsel vilket har lagt som grunden för min fortsatta kampanj! 

Jag uppskattar all feedback ni kan ge mig på Hegel då det är det bästa sättet att förbättra framtida äventyrsplatser! 

Hoppas ni spelar och gillar min första äventyrsplats! // Hannes 

Tomas
Site Admin

Re: Hegel - En Äventyrsplats By/Fästning

Sun 31 Mar 2019, 18:02

Kul, bra jobbat!
Fria Ligan
GZIP: Off